Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تهران تدابیری اتخاذ شده که با اجرای برنامه ای، ۳۷۴ مخزن اضطراری ذخیره آب در سراسر پایتخت احداث شود به گونه ای که نقاط جایگذاری آنها این امکان را برای مردم فراهم کند تا در سه روز ابتدایی وقوع زلزله آب شرب در شعاع دوکیلومتری هر فرد قابل تأمین باشد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۴ اقتصادی نفت و انرژی نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از انتقاداتی که همواره به مدیریت شهری کلانشهر تهران وارد بوده، عدم توجه به ایجاد زیرساخت‌های پدافندی این کلانشهر برای زمان بروز حوادث طبیعی چون زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از زلزله سال گذشته تهران، بار دیگر نگاه‌های بسیاری از بخش‌های خدمات رسانی پایتخت، به ضرورت تجهیز این کلانشهر به زیرساخت‌های پدافند غیرعامل جلب شد. یکی از موضوعات مهم در زمان بروز حوادث طبیعی، دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی است که در صورت عدم وجود امکان دسترسی به آن، ممکن است معضلات بهداشتی و حتی تبعات جانی بعد از وقوع زلزله فراگیر شود.

در این خصوص در کلانشهر تهران تدابیری اتخاذ شده که با اجرای برنامه ای، 374 مخزن اضطراری ذخیره آب در سراسر پایتخت احداث شود به گونه ای که نقاط جایگذاری آنها این امکان را برای مردم فراهم کند تا در سه روز ابتدایی وقوع زلزله به ازای نفر 10 لیتر آب آشامیدنی در شعاع دو کیلومتری قابل دسترسی باشد.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص گفت: تا امروز 3 مخزن ذخیره سازی اضطراری آب در تهران احداث شده و برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال جاری این تعداد به 30 مخزن برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص تجهیز پایتخت به زیرساخت تأمین آب شرب به مدت سه روز پس از وقوع یک زلزله شدید، می توان گفت که تهران در این زمینه پس از شهر توکیو در ژاپن، به عنوان دومین شهر جهان است که به چنین سیستم ذخیره اضطراری آب مجهز می شود.

به گزارش تسنیم، اگر هر سال تعداد حدوداً 30 مخزن اضطراری آب در تهران احداث شود، حداقل 10 سال زمان نیاز است تا این زیرساخت پدافندی پایتخت تکمیل شود.

مصرف آب شرب در ایران به ازای هر ایرانی چقدر است؟

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت آب وفاضلاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب شرکت آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی آبفای تهران، طی روز‌های گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌ سازی آب» ارسال شد. 

متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌آورید.»

واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد؛ از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. 

چراکه نصب و قراردادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند + فیلم
  • (ویدئو) آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت