Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@09:53:00 GMT

اخلال در تجارت خارجی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۰۳۸

عدم تحریم بخش پتروشیمی‌ ایران، اثر تحریم ها بر نرخ ارز را کمرنگ می کند.به گزارش بلاغ،به نقل از اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، پژوهشگر ایرانی معتقد است که دوازده بانک ایران تحریم نشدند و فعالیت بانکی در چهار چوب سوئیفت به وسیله این بانک ها اخلالی در تجارت خارجی ایجاد نمی کند.

در دوره قبل تحریم ها، بخش پتروشیمی‌ ایران عمدتا تحریم شد اما در دور جدید تحریم، بخش پتروشیمی‌ تحریم نیست و این اثر تحریم ها را بر نرخ ارز کمرنگ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اعلام کرد کاهش صادرات نفت ایران در سطحی اعمال می‌شود که باعث افزایش قیمت نفت نشود. در چهار مورد صادرات نفت کاهش یافته و این کار اعمال تحریم علیه ایران را محدود می کند.

به استثنای 7 کارخانه سیمان و فولاد مبارکه، هیچ کدام از صنایع ارز محور ایران مشمول تحریم نیست.

در بخش دفاعی باید گفت که فعالیت‌‌های اقتصادی بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح اکثرا واگذار شده و یا در حال واگذاری است. تحریم به بخش بانکی صادرات نفت آسیب نمی زند.

دوازده بانک تحریم نشدند و فعالیت بانکی در چهار چوب سوئیفت به وسیله این 12 بانک اخلالی در تجارت خارجی ایجاد نمی کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. این قانون تحریم‌های ثانویه را نیز بسط خواهد داد تا تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی تحریم‌شده برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون که قرار است در یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان گنجانده شود، روز شنبه با ۳۶۰ رای موافق در برابر ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید

به نوشته بلومبرگ، حدود ۸۰ درصد از حدود ۱.۵ میلیون بشکه صادرات روزانه نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک مستقل چینی موسوم به «قوری» حمل می‌شود.

در حالی که این تحریم‌ها می‌تواند بر حجم صادرات نفت ایران تأثیر بگذارد و تا ۸.۴۰ دلار به قیمت هر بشکه نفت خام بیافزاید، این قانون همچنین شامل حق اعمال معافیت توسط رئیس جمهور است.

جو بایدن ممکن است تصمیم بگیرد که از این اختیار استفاده کند و تاثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌ها را خنثی کند. دولت ترامپ دوم ممکن است این کار را نکند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه اکتبر این تصور رایج را رد کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نزدیکی دیپلماتیک با تهران، به تدریج اعمال تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا