Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@04:38:52 GMT

ادعاهای سفیر سعودی در آلمان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۰۴۰

خالد بن بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آلمان در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: امیدواریم بفهمیم که چرا کشورهای اروپایی موضع مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ کردند.

وی با بیان اینکه عربستان ایران را تهدیدی برای ثبات منطقه می‌داند مدعی شد: فعالیت های نظامی ایران تا لبنان، یمن و سوریه امتداد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خالد بن بندر در ادامه مدعی شد: مشکل موجود رقابت عربی_ ایرانی نیست بلکه مشکل ما با نظام کنونی ایران است و قبل از به قدرت رسیدن این نظام ما هیچ مشکلی با ایران نداشتیم زیرا این نظام به دنبال ایجاد بی ثباتی و سلطه گری حتی در اروپا است.

ادعای تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در دیگر کشورها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه تلاش‌های فراوانی کرده است و از ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز به جای راه حل نظامی استقبال کرده است.

ادعای این دیپلمات سعودی مبنی بر فعالیت نظامی ایران در دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و هیچ فعالیت نظامی در دیگر کشورها نداریم. همچنین حضور ایران در برخی کشورها به درخواست دولت قانونی آنها و به منظور مبارزه با تروریسم است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان آلمان ایران کشورهای اروپایی یمن سوریه رقابت جمهوری اسلامی ایران دولت مبارزه با تروریسم آلمان ایران عربستان لبنان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد

سفیر ایران در نروژ گفت که عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی برای احقاق حق قانونی دفاع از خود در مقابل اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا یوسفی سفیر ایران در نروژ و ایسلند در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی برای احقاق حق قانونی دفاع از خود در مقابل اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل انجام شد. این عملیات با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در پی یک دوره ۱۳روزه که با انفعال و سکوت شورای امنیت همراه با ناکامی در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل همراه بود، رخ داد.

وی گفت: محکومیت سریع برخی کشورها از اعمال حق مشروع ایران نشان دهنده تغییر نقش‌هاست و قربانی را با مجرم برابر می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود/ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد
  • موسویان سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • سفیر سابق ایران در آلمان: با ادامه حملات اسرائیل، جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • لیتوانی برای جنگ آماده می‌شود