Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه بنکداران پارچه گفت: اگر دولت بر تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت ادامه دهد، ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند بر فروش پارچه و پوشاک تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، صنعت نساجی و پوشاک کشور جزو صنایع قدیمی کشور است و در سال‌های نه چندان افراد زیادی در این بخش مشغول فعالیت بودند اما، طی سال‌های اخیر به دلیل قاچاق زیاد، این صنعت رونق گذشته خود را از دست داده است به همین دلیل دولت برای حمایت از این صنعت واردات پوشاک به کشور را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: امیدواریم دولت مصوبه ممنوعیت واردات پوشاک را ادامه دهد تا صنعت نساجی کشور مجددا به روال عادی خود برگردد و تولیدکنندگان پوشاکی هم که تولید خود را کاهش داده یا تعطیل کردند به چرخه تولید بازگردند.

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه تاکید کرد: اگر دولت بر این تصمیم خود مصمم باشد و ممنوعیت ادامه داشته باشد ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند بر فروش پارچه و پوشاک تاثیر بگذارد.

قدیمی‌نژاد با بیان اینکه سرانه مصرف پارچه برای هر شخص در کشور ۲۸ تا ۳۱ مترمربع است، افزود: در سال حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مربع پارچه در کشور برای تولید پوشاک نیاز داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه میزان از نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمربع پارچه مورد نیاز برای تولید پوشاک در کشور، ۵۰ درصد آن توسط صنعت نساجی کشور تولید و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

قدیمی نژاد با بیان اینکه صنعت نساجی علی رغم مشکلاتی که به وجود آمد در حال فعالیت و برنامه‌ریزی برای تامین پارچه موردنیاز برای ایام عید هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به تورمی که وجود دارد بازار با کمی رکود مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پوشاک قاچاق نساجی بنکداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟