Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@01:23:22 GMT

خطر بزرگترین قحطی قرن در يمن

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۱۲۰

خطر بزرگترین قحطی قرن در يمن

دبيرکل سازمان ملل، تصور پيروزي عربستان سعودی و امارات در نبرد الحديده یمن را بسيار نگران کننده توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، آنتونيو گوترش دبیر کل سازمان ملل در گفتگو با شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار تصور پیروزی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در نبرد الحدیده را بسیار نگران کننده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش در پاسخ اين سئوال که «امید به توقف نبردها و به راه افتادن روند صلحی واقعی در يمن وجود دارد یا شاید بتوان گفت که وجود داشت. اما به نظر می رسد حمله ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی و امارات متحده عربی به بندر الحدیده حرکتی بر خلاف این امیدواری است و شما زنگ هشدار را به صدا درآوردید»؛ گفت: باید خاطر نشان کرد، در این مورد در شورای امنیت اختلاف نظری وجود ندارد. ما با وضع تازه ای مواجه هستیم. جهان امروز مثل دوران جنگ سرد دو قطبی نیست. جهان امروز مثل دوران سلطه آمریکا در سال های هزار و نهصد و نود یک قطبی نیست. جهان امروز بسیار آشفته است و وضعیت فاجعه باری دارد. قدرت های منطقه ای در کنترل قدرت های بزرگ قرار ندارند. ما در مورد یمن شاهد همسویی آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و به طور کلی همه کشورهای عضو شورای امنیت هستیم. تمامی این کشور ها خواستار توقف نبردها هستند. اما فعالان (طرف های درگیر) تا این لحظه قادر به درک این مسئله نبوده اند. به نظر من این جنگ به نفع هیچ کس نیست.

وی افزود این جنگی است که همه در آن بازنده هستند. این جنگی است که تبعات انسانی ویرانگری دارد. ما برای ایجاد شرایطی برای آغاز بحث های سیاسی با مارتین گریفیتس همکاری می کنیم. من فکر می کنم پلتفرمی تقریبا قابل قبول برای طرف ها با هدف آغاز مذاکرات صلح تهیه شد. اما حقیقت این است که در برقراری آتش بس موفقیتی حاصل نشد. این درست است که بگوییم عربستان سعودی و امارات متحده عربی همچنان بر این باورند که می توانند الحدیده را تصرف کنند و این ما را به شدت نگران کرده است. اول به دلیل این که نبردها با تبعاتی که کاملا مشخص است، ادامه می یابند و دوم به این دلیل که الحدیده برای ارسال کمک های بشردوستانه به یمن بسیار مهم است. ما در سال جاری هشت میلیون نفر را تحت حمایت قرار دادیم و فکر می کنیم که در سال آینده می بایست چهارده میلیون نفر را تحت پوشش قرار بدهیم. خطر بزرگترین قحطی قرن جدی است و بندر الحدیده برای تضمین تغذیه کشور بسیار مهم است.

گوترش در پاسخ اين سئوال که «شما به آن ها (عربستان سعودی و امارات) گفته اید که بمباران ها و حملات را متوقف کنند؟» نيز گفت: من فکر می کنم که توقف نبردها بسیار مهم است. من فکر می کنم آغاز مذاکره سیاسی بسیار مهم است.

وي در جواب اين پرسش که «حوادث مهمی در غزه رخ داده است. آیا شما از بروز جنگی جدید بین اسرائیل (و فلسطینی ها) در هراس نیستید؟» نيز گفت: این اوضاع بسیار نگران کننده است. اول به این دلیل که این (وضعیت غزه) یک تراژدی انسانی غیرقابل تصور است. رنج بی پایان مردم غزه غیرقابل تصور است. من چند ماه پیش در غزه بودم. غزه واقعا زندان بسیار بزرگی است که عده زیادی بدون هیچ امیدی به آینده در آن محبوس هستند. این یک ماجرای غم انگیز بسیار بزرگ است. این تراژدی امروز با خطر تشدید مناقشات غم انگیزتر خواهد شد. من امیدوارم که حادثه اخیر گسترش نیابد و تنش ها شدید تر نشوند چرا که یک جنگ دیگر در غزه ماجرایی بسیار غم انگیز به دنبال خواهد داشت. باید به هر طریقی از این اتفاق جلوگیری کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 575 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 46 نفر شهید و 110 نفر دیگر هم مجروح شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان