Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید زینلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا میانگین سهم مشارکت بانوان کشور در اهدای خون را هفت درصد اعلام کرد و افزود: خانم های اصفهانی در این امر خیر و خداپسندانه، سهم‌ سه درصدی دارند.
میانگین اهدای خون در کشور 25 و در استان اصفهان 27 تَن به ازای هریک هزار نفر است.
وی با اشاره به این که بانوان استان های غربی کشور با 12 درصد، در بین بانوان بیشترین مشارکت را در زمینه اهدای خون دارند، ادامه داد: این میزان مشارکت در جهان 50 درصد است و نشان می دهد همچنان باید برای فرهنگ سازی جهت مشارکت بانوان در اهدای خون تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون اصفهان یکی دیگر از علل کاهش مشارکت بانوان در اهدای خون را اعتقاد به وجود کم خونی دانست و گفت: سازمان انتقال خون افرادی را که با کم خونی مواجه هستند وارد چرخه انتقال خون نمی کند و خانم ها از این نظر مطمئن باشند زیرا افزون بر اهمیت انتقال خون، سلامت اهدا کننده برای این نهاد مهم است.
وی با بیان این که 20 درصد مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری موفق به اهدای خون نمی شوند، اضافه کرد: بیشتر بانوان به دلیل نداشتن فشار خون لازم در مراکز خونگیری موفق به اهدای خون نشدند و دلیل آن کم خونی نبوده است .
زینلی با بیان این که قبل از سال 94 سهم مشارکت بانوان اصفهان در اهدای خون 2.6 درصد بود، ادامه داد : این میزان به دلیل آموزش های چهره به چهره در سال های گذشته به سه درصد افزایش یافته است.
وی از توسعه همکاری انتقال خون استان با سازمان های مردم نهاد (سمن ها) برای افزایش مشارکت خانم ها در اهدای خون خبر داد و گفت: در طرحی ویژه، فرهنگ سازی درباره این موضوع را از مدارس و دبیرستان های استان آغاز کردیم تا بتوانیم آمار بانوان اهداکننده مستمر خون را افزایش دهیم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان کرد : در بین اهداکنندگان مستمر خون، خانمی است که تاکنون بیش از 50 نوبت خون اهدا کرده و هیچ مشکلی ندارد.
57 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان، اهداکنندگان مستمر هستند و شاخص اهدای خون در مردان 97 درصد و در بانوان 3 درصد است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان این که آموزش های خود مراقبتی به اهدا کنندگان ارائه می شود، اضافه کرد : خانم ها همیشه در این آموزش ها پیشگام بوده اند.
در چهار شهر کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار پایگاه انتقال خون و در سه شهر گلپایگان، خمینی شهر و نائین مرکز انتقال خون وجود دارد.
سال گذشته 171 هزار و 740 نفر در استان اصفهان برای اهدای خون به مراکز خونگیری اداره کل انتقال خون این استان مراجعه کردند که از این تعداد 133 هزار 888 نفر موفق به اهدای خون شدند.
این آمار نسبت به سال قبل آن 2 درصد افزایش یافت.
از مجموع خون های اهدایی سال گذشته در استان اصفهان 359 هزار و 278 واحد فرآورده خونی تولید شد.
ن.ی / 2093/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان فرهنگ سازی فشار خون مردان اهدای خون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: ۲۴ ایستگاه بازیافت پسماند ثابت شهر با همکاری سازمان پسماند شهرداری این کلان‌شهر با عنوان «جای ما اینجاست» نونوار شد.

سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از اکران یک دور تبلیغات شهری با موضوع فرهنگ‌سازی تفکیک تخصصی‌تر پسماندها، از اوایل بهمن سال گذشته با عنوان «جای من اینجا نیست» روی تابلوهای شهری اصفهان نقش بست.

وی افزود: با استقبال خوبی از سمت شهروندان مواجه شدیم، در این راستا ۲۴ ایستگاه بازیافت پسماند ثابت شهر با همکاری سازمان پسماند شهرداری این کلان‌شهر با عنوان «جای ما اینجاست» نونوار شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تاکید کرد: همان شخصیت‌های گالری شهری را چاپ کردیم و در نهایت در روزهای پایانی سال گذشته روی ایستگاه‌های بازیافت سطح شهر نصب شد.

سجادزاده گفت: با توجه به کاراکتر سازی این طراحی‌ها و تبلیغات پسماند تعدادی از بنرهای گالری شهری در راستای فرهنگ‌سازی در اختیار مدارس قرار گرفت، همچنین جنبه فانتزی این طرح‌ها و بنرها موجب جلب رضایت کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع موجب بهینه‌سازی بنرها در راستای بهره‌برداری کامل از بنرهای شهر خواهد شد.

کد خبر 739089

دیگر خبرها

  • بانوان استان سمنان در اهدای خون بیش از۶ درصد مشارکت دارند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست