Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جعفرزاده، سخنگوی هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص تاثیر تحریم ها برامنیت سفرهای هوایی  کشور چنین اظهار داشت: آنچه که مهم است، در 4 دهه گذشته محدودیت های زیادی با اهداف زمینگیر کردن بخش هوایی کشور ایران از سوی آمریکا به ما اعمال شده است که این موضوع نکات مثبتی را برای مواقع حساس امروز دی پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از جمله نکات مثبت این موضوع، همت متخصصین صنعت هوایی بوده که به دلیل پیمان شکنی همیشگی آمریکا در بخش هوایی، توانستیم در بخش مدیریت پروازها، آموزش، توسعه ناوگان هوایی، توسعه و تجهیز فرودگاه ها موفق عمل کنیم.

جعفرزاده ادامه داد: متخصصین این صنعت علی رغم تمام محدودیت های اعمال شده توانستند در ارتقاء مسیرهای راهبردی حوزه حمل و نقل هوایی سرپا شده و اهداف شوم آمریکا را عقیم کنند.

بدعهدی آمریکا در تحریم ناوگان هوایی خلاف روح پیمان نامه بود

این مقام مسئول افزود: ایران عضو سازمان هواپیمایی جهانی است و در تفاهم نامه امضا شده از سوی اعضا، مقرر شد در بخش ناوگان حمل و نقل هوایی هیچ گونه استفاده ابزاری و سیاسی صورت نگیرد و محدودیت ها اعمال نشود اما آمریکا به این پیمان نامه متعهد نماند و خلاف روح تفاهم نامه عمل کرده است.

سخنگوی هواپیمایی کشور بیان داشت: بارزترین ویژگی که در بخش هواپیمایی کشور وجود دارد همین مقاومت ها، ایستادگی ها و اراده متخصصین این عرصه است که با وجود فشارها و بدعهدی های مضاعف از گذشته تاکنون توانسته به کار خود ادامه دهد و یک تجربه بزرگ چندین دهه ای کسب کند بنابراین فشار تحریم ها با توجه به تجربه کسب کرده در این حوزه، خیلی بر روی ناوگان حمل و نقل هوایی تاثیر گذار نیست.

اگر این محدودیت ها برای ناوگان های بزرگ دنیا اتفاق می افتاد، آنها زمین گیر می شدند

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان خارجی معقدند که اگر این محدودیت ها برای ناوگان های بزرگ دنیا اتفاق می افتاد، آنها زمین گیر می شدند اما ایران توانسته با سربلندی از این آزمون عبور کند.

در تعمیر و نگهداری هواپیما ها رشد قابل توجه ای داشته ایم

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال حاضر 70 درصد پروازها، به شرکت های خصوصی تعلق دارند همچنین توانسته ایم با رعایت نکات ایمنی، در تعمیر و نگهداری هواپیما ها نیز رشد قابل توجه ای را داشته باشیم.

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرودگاه تحریم رضا جعفرزاده ناوگان حمل و نقل هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲