Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:12:53 GMT

کرمان میزبان لیگ کارته وان ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۷۷۹

کرمان میزبان لیگ کارته وان ایران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد امیری، رییس هیئت کاراته استان کرمان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه که در رستوران اسپاخو کرمان برگزار شد، مسابقات لیگ کاراته وان را حرکتی نو در کشور دانست و گفت: این کار به تأسی از کاراته وان جهان که یک حرکت بسیار فنی و  بی نظیردر نوع خودش است، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فدراسیون ایران هم به تأسی از این حرکت، لیگ وان را در کشور پایه گذاری کرد که تاکنون سه دور این لیگ برگزار شده است و دور آخر و چهارم آن نیز در دو بخش دختران و پسران 24 و 25 آبان جاری به میزبانی کرمان برگزار می شود.

امیری به بیان اثرات مثبت این میزبانی پرداخت و تصریح کرد: این حرکت بزرگ هم به لحاظ رشد فنی ورزشکاران و هم بخاطر حضوری که علاقه مندان ما در استان های دیگر داشتند، به نفع استان است.

حضور پررنگ کرمانی ها در لیگ کاراته وان کشور

وی یادآور شد: در دور اول این لیگ، استان کرمان کمترین حضور را داشت، در دومین دور، حضورش پررنگ تر شد و در سومین دور بنا بر آمار و عملکرد منتشر شده از سوی فدراسیون، در بین استان های کشور بعد از تهران که میزبانی رقابت ها را عهده دار بود، قرار گرفت.

 رییس هیئت کاراته استان کرمان، این کار را حاصل زحمات مربیان، داوران و ورزشکاران دانست و از آنان قدردانی کرد.

امیری با اشاره به میزبانی کرمان در چهارمین دور لیگ کاراته وان، ابراز امیدواری کرد: از این مسابقات، خروجی خوبی برای معرفی داشته های استانمان به سایر استان های کشور داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت های کاراته کاران کرمانی در سطوح ملی و بین المللی بیان داشت: هم اکنون استان کرمان، قدرت کاراته را به کل کشور دیکته کرده  است.

امیری گفت: خوشبختانه در بحث کاتا، موفق عمل کرده ایم و در بحث کومیته نیز با برنامه ریزی هایی که برای رده های سنی 84 تا 88 صورت گرفته، می توانیم پشتوانه های خوبی را معرفی کنیم.

وی افزود: در لیگ کاراته وان با توجه به اینکه رنکینگ است و شرکت کنندگان امتیاز می آورند، بنابراین همه تلاششان این است در این رقابت ها شرکت و از این مقوله استفاده کنند.

امیری تصریح کرد: چهار نفر اول رقابت ها امتیاز کسب می کنند و نفرات اول و دوم به اردوی تیم ملی راه می یابند.

وی یادآور شد: سالن فجر برای برگزاری رقابت ها در نظر گرفته شده و به منظور انجام هر چه بهتر مسابقات نیز، رایزنی های زیادی با ادارات و دستگاه های مختلف صورت گرفته است تا علاوه بر کار در بُعد قهرمانی در بخش همگانی کاراته هم بتوانیم، این رشته ی ورزشی را به عزیزان هم استانی معرفی کنیم.

رییس هیئت کاراته استان کرمان بیان داشت: بسیاری از استان ها، به دنبال گرفتن میزبانی برای دور چهارم رقابت های لیگ کاراته وان بودند که به دلیل داشتن پتانسیل و ظرفیت این کار با میزبانی کرمان موافقت شد.

امیری گفت: به منظور داشتن میزبانی مناسب در این دور از رقابت ها، تاکنون رایزنی های زیادی با دستگاه های مختلف صورت گرفته و بر این اساس، 4 جلسه نیز با مجریان این کار برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه بین 250 تا 400 شرکت کننده در این رقابت ها حضور می یابند، افزود: بدین نحو، بهترین خوابگاه و هتل برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و 3 وعده غذایی برای آنان، هماهنگ شده است.

تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی بنیانگذار کاراته کرمان

امیری در بخش دیگری از سخنانش به مرحوم هاشم وزيری، بنيانگذار كاراته كرمان اشاره و تصریح کرد: پارسال  در سی و دومين سالگرد درگذشت وی طى مراسمى با حضور كليه پيشكسوتان، مربيان، داوران و قهرمانان كاراته استان ياد و خاطره اين بزرگمرد عرصه ورزش استان زنده نگه داشته شد.

وی با اشاره به اینکه اين مراسم در سه بخش برگزار شد، یادآور شد: ابتدا مسئولان ورزش استان، پيشكسوتان، مربيان، داوران و قهرمانان كاراته در مراسم غبارروبى قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای کرمان و قرائت فاتحه براى قهرمانان واقعى اين سرزمين حضور یافتند.

رییس هیئت کاراته استان کرمان بیان داشت: سپس این عزيزان در مراسم بزرگداشت سی و دومين سالگرد استاد وزيرى، به منظور قرائت فاتحه و تجليل از مقام شامخ اين استاد فقيد بر مزار آن مرحوم گرد هم آمدند.

امیری گفت: بخش سوم این مراسم برزگداشت نیز، مربوط به حضور مسئولان ورزش استان و پيشكسوتان، نمايندگان سبك هاى فعال كاراته استان و رؤساى هيئت هاى كاراته شهرستان ها در همايش بزرگ سالگرد مرحوم وزيرى در يكى از تالارهاى شهر كرمان بود.

وی افزود: برای امسال نیز این کار از یک ماه و نیم پیش استارت خورده و در تلاشیم تا با نامگذاری خیابان یا پارکی به نام وی، همواره یادشان باقی بماند.

امیری تعداد مدال آوران کرمانی در رقابت های رسمی چون لیگ کاراته وان را در ابتدای امسال، حدود 38 ورزشکار عنوان و تصریح کرد: برابر آمار و عملکرد سال گذشته ی هیئت کاراته استان کرمان، بالغ بر 300 تا 400 مدال آور سبکی نیز وجود دارند که مدال های طلا، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: در بحث کاتا مقام های اول و دوم کشور و در کاتاهای انفرادی مقام های کشوری رده های سنی مختلف دست ماست و در کومیته هم در حال تلاشیم تا به این جایگاه دست یابیم.

آخرین وضعیت خانه کاراته کرمان

رییس هیئت کاراته استان به بحث خانه کاراته کرمان اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر حرکات خیلی خوبی انجام شده، بیان داشت: من در مجمع انتخاباتیم اعلام کردم: " 3 ساله خانه کاراته را می سازم و اگر نتوانستم طی این 3 سال این کار را کنم، کنار می روم"، چرا که به انجام این کار اعتقاد داشتم و مسائل و مشکلات خانه کاراته را هم می دانستم.

امیری به بیان تاریخچه ای از خانه ی کاراته پرداخت و گفت: خانه ای با عنوان کاراته ساخته شده که ظاهراً و اسماً به نام خانه کاراته ست، ولی در کل خوابگاه و دفتری است.

وی افزود: این در حالیست که نیاز اصلی خانه کاراته، وجود یک سالن تمرینی مسابقه و یک صوله است که متأسفانه این امر طراحی نشده است.

امیری تصریح کرد: به این قضیه ورود کردیم و با آماده سازی یک زمین برای ساخت صوله به دنبال این هستیم تا با احداث آن، از این پس، تمام رقابت های استانی، کشوری و اردوها در این مکان برگزار شوند.

 وی یادآور شد: برای انجام این کار با مدیرکل ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس، استاندار و معاونان وی، صبحت شد و بدین منظور برای احداث این صوله یک خیّر پای کار آمد تا آن را بسازد که این کار متأسفانه انجام نشد و هم اکنون نیکوکار دیگری ورود کرده و ان شاءالله به زودی ساخته خواهد شد.

امیری بیان داشت: در کنار این کار، طی صحبت با فرمانداری و قول گرفتن بودجه ای از این محل، تصمیم داریم در کنار صوله، سازه ی قدیمی نیز به موازی هم تکمیل شود، بدین ترتیب سازه ی قبلی تکمیل و نگه داشته می شود، خانه کاراته  نیز احداث و از محل درآمدش، این خانه (خانه کاراته) نیز تکمیل و تجهیز می شود.

لیگ کاراته وان ایران راهی برای تقویت پشتوانه های آینده

محسن رشیدی نژاد، مسئول کمیته فنی هیئت کاراته استان کرمان نیز به بیان تاریخچه ای از تشکیل لیگ کاراته وان در دنیا اشاره کرد و گفت: بعد از المپیک 2020 که مقرر شد کاراته ورود کند، کاراته دنیا تصمیم گرفت لیگ کاراته وان را در رده ی سنی بزرگسالان برگزار کند، بر این اساس ما هر ساله حدود 6 اعزام به کشورهای اروپایی و آسیایی که لیگ کاراته وان را برگزار می کنند، داریم.

سرمربی اسبق تیم های ملی کاتای ایران بیان داشت: پارسال یک طرح به فدراسیون اعلام کردم که فدراسیون همان طرح را ادامه داد و بر مبنای آن لیگ کاراته را به منظور پشتوانه سازی برای رقابت های 2020 و چند سال بعد، در دو رده ی نوجوانان و جوانان برگزار کرد.

رشیدی نژاد افزود: لیگ کاراته وان در کشور هر دوره با حضور 400 شرکت کننده و در هر وزن بالای 60 تا 70 شرکت کننده برگزار شد.

وی به بیان موفقیت های کاراته کاهای کرمانی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون در رده ی 14، 15 سال کاتا، نفر اول و دوم رنکینگ کرمانی هستند.

 رشیدی نژاد یادآور شد: در بخش کومیته هم سرمایه گذاری می کنیم تا این اتفاق بیفتد.

وی گفت: امسال 4 دور در این رده برگزار کردیم و با پایان یافته این دوره نیز، از هفته ی بعد رده ی امیدها برگزار و در همین رنکیک برگزار می شود.

ثمرات برگزاری لیگ کاراته وان در کشور

رشیدی نژاد به بیان ثمرات برگزاری لیگ کاراته وان در کشور پرداخت و افزود:  از سویی این کار به منظور تقویت پشتوانه های آینده برگزار می شود، از سوی دیگر، این لیگ جوایز نقدی می دهد، بدین منظور نفر اول 600 هزار تومان، نفر دوم 400 هزار تومان و نفرات سوم هر کدام 200 هزار تومان، به همراه دریافت مدال و حکم به شکلی زیبا و به یادماندنی انجام می شود.

مسئول کمیته فنی هیئت کاراته استان کرمان به بحث اسپانسر مسابقات اشاره و تصریح کرد: تاکنون برای برگزاری این رقابت ها رایزنی های بسیاری انجام شده و بدین منظور اولین جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان انجام شد و طی آن صحبت هایی با باشگاه مس و شرکت سنگ آهن گهر زمین، کنگره 6500 شهید استان کرمان و ... انجام و مقرر شد، مس در بحث تغذیه با ما همکاری کند، سنگ آهن قول 20 میلیون تومان و بقیه ی ارگان ها در بحث ماشین و سایر ریزه کاری ها قول همکاری دادند که تا این لحظه، هنوز اقدامی صورت نگرفته است ولی ما دلگرم به همکاری همه ی دستگاه ها در برگزاری مطلوب این رقابت ها هستیم.

رشیدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه مرحوم هاشم وزيری، بنيانگذار كاراته كرمان سال 64 یعنی حدود 33 سال است که فوت کرده اند، یادآور شد: 90 درصد مردم کرمان مرحوم وزیری را می شناسند، چرا که هر سال توسط جامعه کاراته استان، سالگرد مرحوم وزیری برگزار شده است.

پیشنهاد نامگذاری یکی از پارک های کرمان با نام "قهرمانان و نخبگان"

سرمربی اسبق تیم های ملی کاتای ایران به مسئولان کرمانی پیشنهاد داد: یکی از پارک های شهر با نام پارک قهرمانان و نخبگان نامگذاری شود و بدین منظور عکس قهرمانان و نخبگان حوزه های علمی، ورزشی و ... که در رقابت های آسیایی و جهانی صاحب مدال شده اند، به صورت تابلو یا تندیس در پارک ها نصب شود تا این کار که هزینه ی زیادی هم در بر ندارد، برای سایر استان ها نیز الگو شود، چرا که این امر تا سال های سال تأثیرگذاری و بازتاب های مثبت خود را خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

خبرنگار: مریم سادات  بهادر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این جشنواره را خانه ادبیات کودک و نوجوانان ایران سرای آذر یزدی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان‌ها به همراه بزرگداشت استاد هوشنگ مرادی‌کرمانی، ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار کرده است.

محمدی معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: با ابراز امیدواری اینکه موسسات فرهنگی هنری کرمان نیز در حوزه‌های متعدد فرهنگی و نکوداشت مفاخر نقش خود را ایفا کنند اضافه کرد: استان‌های کرمان و یزد پیوندهای فرهنگی عمیقی دارند و این همراهی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و ما نیز در برگزاری این رویدادها همکاری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کنیم  و این نقش تربیتی، ارزشمند و با آثار ماندگار خواهد بود .
حسین دشتی، اضافه کرد: انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت کتب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی ‌آذریزدی و انتخاب یک قصه از آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از بخش‌های این جشنواره است و آیین پایانی جشنواره ۱۸ تیر امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

 قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود و برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبین شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کارهای برگزیده مجددا به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در فضای مجازی به نشانی Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • «اولسان هیوندای» نیمی از مسیر فینال آسیا را رفت
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی