Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:21:38 GMT

3628 نفر تحت پوشش سواد آموزی استان مرکزی قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۸۴۶

3628 نفر تحت پوشش سواد آموزی استان مرکزی قرار گرفتند

«حسین میرزایی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش یکهزار و 900 نفر بی سواد و کم سواد بین سنین 10 تا 49 سال در دوره های سواد آموزی در سال جاری برای استان مرکزی تعهد شده است و پیش بینی می شود تا پایان آدرماه 100 درصد این افراد تحت پوشش قرار گیرند.
وی ادامه داد: آموزش 500 نفر در دوره انتقال و 778 نفر نیز در دوره تحکیم در سال تحصیلی جاری برای استان مرکزی تعهد شده است که تا کنون 100 درصد آنان در این دوره ها تحت پوشش قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: باسواد کردن 450 نفر تبعه افغانستان نیز در تعهد سواد آموزی این استان است و تا کنون 240 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.
میرزایی، طرح شناسایی و جذب اولیای بی سواد دانش آموزان را از جمله طرح های معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: امید است با اجرای این طرح تا پایان سال تحصیلی جاری تمامی اولیای بی سواد مدارس استان تحت آموزش های سواد آموزی قرار گیرند.
وی گفت: اجرای طرح نماز کلید بهشت پارسال به صورت نمونه در شهرستان اراک اجرا شد و امسال نیز این طرح با هدف آشنایی سواد آموزان با آداب صحیح خواندن نماز در شهرستان های اراک، ساوه، خنداب و شازند اجرایی شده و پیش بینی می شود 50 درصد سواد آموزان استان در این طرح تحت آموزش قرار گیرند.
معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی اجرای مسابقه کتابخوانی و انشا نویسی در راستای صرفه جویی از مصرف آب و برق را از دیگر طرح های معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری و مشارکت اداره برق استان و با هدف مقابله با بحران کم آبی اجرا می شود.
میرزایی یاد آور شد: 2 هزار و 255 بی سواد و کم سواد سال گذشته در این استان نحت آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند و این استان در عملکرد رتبه نخست کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: 32 هزار و 69 نفر بی سواد و کم سواد بین سنین 10 تا 49 سال بر اساس آمار سرشماری سال 95 در استان مرکزی وجود داشت و بر اساس این آمارها نرخ با سوادی در استان 96 و پنج دهم درصد بود و این استان رتبه هشتم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: نرخ با سوادی استان مرکزی بر اساس سرشماری سال 90 حدود 93 و 9 دهم درصد بود که تا سال 95 حدود 2 و 6 دهم درصد افزایش یافته است.
میرزایی افزود: شهرستان کمیجان با 91 و 9 دهم درصد کمترین درصد باسوادی و شهرستان اراک با 97 و هشت دهم درصد بیشترین درصد باسوادی را در بین جمعیت 10 تا 49 سال به خود اختصاص داده است.
وی با یادآوری فعالیت سه مرکز یادگیری محلی در استان مرکزی گفت: 2 مرکز محلی با همکاری سازمان زندان های استان در زندان های اراک و ساوه ایجاد شده است که در این مراکز علاوه بر آموزش سواد آموزی، آموزش های مهارتی نیز به آنان ارایه می شود.
معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: 40 عنوان کتاب شامل مهارت های اساسی در مراکز محلی زندان های استان به افراد آموزش داده می شود.
وی یادآور شد: 100 نفر از سواد آموزان شهرستان اراک سال گذشته تحت آموزش های هفتگانه رایانه قرار گرفتند که امسال نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 150 نفر از سواد آموزان در 2 شهرستان اراک و ساوه تحت این آموزش ها قرار می گیرند.
32 هزار و 229 بی سواد و کم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان مرکزی وجود دارد.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آموزش و پرورش استان استان مرکزی افغانستان دانش آموزان رایانه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • مشارکت ۹ میلیون نفر در ارتقای سواد سلامت در کشور
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است