Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: از مجموع ۵۸۰ هزار هکتار گندم کشت شده در استان کردستان ۵۵۰ هزار هکتار آن به صورت دیم و تنها ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای کشت این اراضی ۱۵ هزار و ۱۵۸ تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم تهیه و در بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: مابقی بذور استفاده شده در سال زراعی جاری نیز توسط مراکز بوجاری پس از ضدعفونی شدن در شهرستان های تهیه و کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان به میزان کود شیمیایی و فسفر توزیع شده در بین کشاورزان برای زیر کشت رفتن این اراضی اشاره کرد و ادامه داد: برای این کار ۱۵ هزار و ۵۵۲ تن کودشیمیایی و فسفر تهیه و در بین کشاورزان توزیع شده است.

احمدی یادآور شد: خوشبختانه امسال در ابتدای سال زراعی بارندگی های خوبی را شاهد بوده ایم و از مجموع ۵۸۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم تاکنون ۴۷۷ هزار هکتار از اراضی سبز شده است.

وی در ادامه به اراضی کشاورزی زیر کشت جو نیز اشاره کرد و بیان کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت جو رفته که سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن آبی و ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که تاکنون ۱۱ هزار هکتار از این اراضی سبز شده اند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای زیر کشت بردن این سطح از اراضی ۴۹۶ تن بذور اصلاح شده در ارقام آبی و دیم و همچنین ۷۸۶ تن کودهای شیمیایی تهیه و در بین کشاورزان توزیع شده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا اشاره کرد و اظهارداشت: در سال زراعی جاری سه هزار و ۵۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته که برای این مقدار ۲۰ تن بذور اصلاح شده خارجی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بذور تهیه شده در بین کشاورزان کلزا کار توزیع شده است، افزود: با توجه به بارندگی های امسال حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در حال حاضر سبز شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: همچنین امسال یک کشت جدید را در سطح اراضی استان انجام داده ایم و ۲۶۹ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت ماشک علوفه ای دیم قرار گرفته است.

احمدی هدف از این کار را ایجاد تناوب بین کشت گندم و جو در اراضی کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: برای زیر کشت رفتن این اراضی ۳۱ تن بذور اصلاح شده تهیه شده و در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی در پایان سخنان خود به کشت نخود نیز اشاره کرد و بیان کرد: کشت این محصول هنوز شروع نشده و هر ساله از ابتدای آذر ماه کشت نخود در سطح اراضی کشاورزی استان کردستنان آغاز می شود.

کد خبر 4455903

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی کشاورزی سنندج گندم کشت پاییزه یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان اربعین 97 خرم آباد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه تبریز پدافند غیرعامل شیراز یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین