Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهردار تهران باید به دور از هرگونه رفتار احساسی و حزبی با تخصص در حوزه مدیریت و بحران شهری انتخاب شود، گفت: شورای شهر تهران از شتاب‌زدگی در انتخاب شهردار بپرهیزد.

«محمدجواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد اهمیت جایگاه شهرداری برای احزاب و تشکل های سیاسی گفت: احزاب در خصوص حوزه مدیریتی شهری تهران و انتخاب شهردار برای خود احساس تکلیف و مسئولیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تهران پایتخت کشور و شهردار تهران مساوی با چند وزارتخانه است، گفت: تهران برترین شهرداری کلان کشور با جمعیتی بالغ بر 10 تا 12 میلیون نفر است که بسیاری از کشورهای دنیا به لحاظ جمعیتی بسیار کمتر از این جمعیت برخوردار هستند. اداره شهر تهران مساوی با اداره یک کشور محسوب می شود.

 

بازرس خانه احزاب در بخش دیگری از بیانات خود یادآور شد: این طبیعی است که شهردار تهران باید فردی جامع‌الشرایط و برخوردار از تمام فاکتورهای جامع مدیریت به همراه بینش سیاسی و تخصص کافی در امور شهری باشد که البته نشاط و شادابی شهردار می تواند به توانایی و دانایی این فرد بیفزاید.

 

«محمدی نوری» تصریح کرد: شورای شهر دوره پنجم وارد خطاهای قابل تاملی شده است که جا دارد این بار نسبت به انتخاب شهردار توجه بیشتری داشته باشند. با وجود گذشت 14 ماه از تشکیل شورای شهر جدید زیبنده شهرداری تهران دیدن سه شهردار به خود نیست.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است شورای شهر تهران به دور از هرگونه حزبی نگری و رفتار احساسی با هدف خدمت به مردم تهران و خروج از بحران مدیریت شهری کسی را انتخاب کند که برای چند سال بتواند برنامه ای جامع را برای توسعه شهری ارایه دهد تا توسعه و پیشرفت شهر تهران عقب نماند، گفت: در این شرایط افرادی که برای شهرداری شهر تهران معرفی شدند از چهارچوب حزبی و گروهی مورد حمایت قرار گرفته اند و ای کاش می شد شورای شهر با انتخاب پنج گزینه واجدالشرایط، انتخاب شهردار را به خود مردم تهران می سپرد تا با رای مردم تهران شهردار انتخاب می شد که البته اکنون این رویه را نداریم.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: باید خارج از هرگونه احساس نسبت به انتخاب فردی به اجماع برسند که بتواند در خصوص مسایل عمرانی و حوزه خدمات شهری بیشتر از گذشته اقدامات اثرگذار و مطلوب را در حوزه ترافیک و آلودگی شهر تهران ارایه دهد.

 

«محمدی نوری» یادآور شد: در حال حاضر بهترین گزینه مورد اجماع حاکمیت و اکثر تشکل های اجتماعی، احزاب و گروه های سیاسی و اعضای شورای شهر محسن هاشمی رفسنجانی است که معتقدیم با تجارب خوب در حوزه مترو و مدیریت شهری می تواند در جایگاه ریاست شهرداری تهران اقدامات ارزشمندی داشته باشد و به خوبی به نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران واقف است.

 

بازرس خانه احزاب تصریح کرد: محسن هاشمی رفسنجانی گزینه جوانی است که متاسفانه مورد بی مهری اعضای شورای شهر قرار گرفته است و گزینه های منتخب شورای شهر تهران ضمن احترامی که به این گزینه ها دیده می شود اما برای جایگاه شهرداری مطلوب نیستند و شهر تهران نیازمند آرامش در حوزه مدیریت شهرداری است.

 

وی گفت: تا آرامش حاکم در شورای شهر نباشد کاری از پیش نمی رود و هنوز فرصت برای انتخاب فردی موجه و دارای قابلیت های عنوان شده برای شهرداری تهران وجود دارد و امیدواریم شورای شهر از شتاب زدگی در انتخاب شهردار پرهیز کند./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا استان همدان محمد جواد ظریف شیراز تحریم ایران اردبیل خبرگزاری شبستان اجلاس جهانی گردشگری شهردار تهران احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته با یک نگاه فانتزی، یک تصور و تفکری حاکم بود که شهر تهران باید در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود؛ این نگاه باعث افزایش قیمت مسکن در پایتخت شد. - اخبار اجتماعی -

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره شرایط بغرنج مسکن در پایتخت و نقش‌ کم‌کاری و ترک‌فعل‌های مدیران شهری در یک دهه گذشته در ایجاد این وضعیت اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره، نگاه ویژه‌ای را به تامین مسکن داشته است و شورا برای ساخت و ساز در بدو ورود چند موضوع را هدفگذاری کرد.

نادعلی ادامه داد: در مدیریت شهری گذشته یک تصور و تفکری حاکم بود که با یک نگاه فانتزی، شهر تهران در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود و فقط برخی از خیابان‌ها سنگ فرش شوند و دوچرخه سورای صورت بپذیرد! شاید این موارد از دور کمی دوست‌داشتنی به‌نظر برسد اما با این نگاه، امکان حل مشکلات مردم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه موارد اشاره شده در دوره گذشته شرایط نامناسبی را در بخش مسکن تهران ایجاد کرد و مردم جنوب شهر بیشترین خسارت را متحمل شدند؛ باید این موارد اصلاح می‌شد چرا که سرعت در حوزه شهرسازی به اندازه لازم نبود و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منجر به گلایه شهروندان شده بود و طبعاً شهرداری تهران در دور جدید باید برخی از کوتاهی‌ها را جبران می‌کرد که در یک برنامه‌ای این اقدامات آغاز شد؛ تاکید شورا بر این بوده و هست که این سرعت و تناسب به گونه‌ای باشد که شرط دچار به هم ریختگی نشود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط اعضا و ریاست شورای شهر تهران، برنامه‌هایی را طراحی کردند و معتقد بودیم یکی از موضوعاتی که باید در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، بخش مسکن است و اقداماتی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رونق در ساخت و ساز مزیت‌های بسیاری را دارد، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر کاهش قیمت مسکن، تاثیر بسزایی نیز در اشتغالزایی دارد که در دوره گذشته با توقف ساخت و ساز در تهران، مجموعه‌ای از اشتغال‌های متفاوت و متعدد متوقف شد و در نهایت این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نیز شد.

نادعلی تاکید کرد: آنچه که مدنظر شورا و شهرداری قرار دارد، اجرای طرح تفصیلی است که در قالب آن، طرح کمربند سبز دیده شده است؛ تاکید آن بر این است که ساختمان در قالب بلندمرتبه‌سازی انجام شود.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم