Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:00:53 GMT

کاشت پائیزه جو در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۹۶۴

کاشت پائیزه جو در ایذه آغاز شد

مصطفی هنرمندیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت دیم پائیزه جو از اواخر آبان ماه در ایذه آغاز شده و تا 20 آذر امسال ادامه دارد.
وی افزود: امسال 20 هزار هکتار از اراضی ایذه به کشت دیم جو اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی حفظ سطح زیر کشت مد نظر است، افزود: تلاش می کنیم با بذر اصلاح ‌شده تولید را در واحد سطح افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شهرستان ‌ایذه از مناطق عمده کشت جو استان است، افزود: تاکنون این اداره بیش از 400تن بذر اصلاح شده و 400 تن کود شیمیایی ازته، فسفاته، پتاسه برای کشت به موقع به کشاورزان تحویل داده است که با توجه به رفع مشکل حمل کود در استان و کشور این عدد افزایش می یابد.
هنرمندیان عنوان کرد: علاوه بر رقم فوق تاکنون بیش از 700تن بذر خود مصرفی توسط سه دستگاه بوجاری و ضدعفونی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه در ادامه متوسط تولید محصول جو در اراضی ایذه را یک هزار و 300 کیلوگرم در هکتار بیان کرد و یادآور شد:عمده ارقام جو ‌کشت شده در ایذه، زهک، کارون، محلی و فجر می باشد.
هنرمندیان اضافه کرد: کار نظارت برکاشت ، داشت و برداشت توسط کارشناسان و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان انجام می شود.
وی عنوان کرد: تا کنون بیش از سه هزار لیتر ‌سوخت برای عملیات خاک ورزی و ‌شخم بین رانندگان تراکتور توزیع شده است.
شهرستان ایذه یکی ‌از مراکز مهم تولید جو و ‌گندم دیم در خوزستان می باشد.
7161/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی کود مد ایذه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند

هیات سرمایه‌گذاری تایلند (BOI) اعلام کرد که چری اتومبیل، شرکت خودروسازی چین کارخانه‌ای در تایلند راه‌اندازی خواهد کرد که خودروهایی را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناریت تردستیراسوکدی، دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات ۵۰ هزار خودروی الکتریکی و هیبریدی در فاز اول تا سال ۲۰۲۵  تولید کند و تا سال ۲۰۲۸ تولید را به ۸۰ هزار خودرو افزایش دهد.

هیات سرمایه‌گذاری تایلند عنوان کرد که چری اتومبیل، هشتمین خودروساز چینی خواهد بود که یک کارخانه تولیدی در تایلند راه‌اندازی می‌کند و به سایرین از جمله بی‌وای‌دی، گریت وال موتورز و چانگان موتورز می‌پیوندد.

تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که مدت‌هاست تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتورز بوده است اما در سال‌های اخیر، یارانه‌های دولتی و مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی موجی از سرمایه‌گذاری را از چین به راه انداخته است که خودروسازان آن بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد