Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:56:27 GMT

نظر نهایی مجلس درباره بازنشستگان فدراسیون فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۹۹۷

نظر نهایی مجلس درباره بازنشستگان فدراسیون فوتبال

تهران- ایرنا- معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نظر نهایی خود را در باره اینکه آیا فدراسیون فوتبال شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود یا خیر، فردا (چهارشنبه) اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا؛ با توجه به نزدیک شدن به موعد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان سرنوشت مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و هنوز مشخص نیست او در سمت خود باقی خواهد ماند یا باید صندلی ریاست فوتبال را به شخص دیگری واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام مقامات مسئول، این قانون از روز 27 آبان ماه لازم الاجراست و هرگونه تخطی، با برخورد قانونی مواجه می شود.
با این حال روز گذشته سندی از اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس در تاریخ 17 آذرماه 1389 منتشر شد که می گوید: «فدراسیون فوتبال در ارتباط با قوانین داخلی کشور و بر اساس فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب سال 1373 با اصلاحات بعدی، نهاد عمومی غیردولتی است. در ضمن فدراسیون ها به علت نهاد عمومی غیردولتی بودن تابع اساسنامه فدراسیون های آماتوری جمهوری اسلامی ایران هستند که در سال 1381 به تصویب هیات وزیران رسیده است. لکن فدراسیون فوتبال از آن 'مستثنی' بوده و اساسنامه مستقل خود را دارد که مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) است و علاوه بر آن در تاریخ 24 مرداد 1386 به تصویب هیات محترم وزیران نیز رسیده است و آیین نامه های مختلفی از آن پیروی می کند که از جمله آئین نامه کمیته انضباطی در شش فصل و 44 ماده و 29 تبصره است.»
در این زمینه یک منبع آگاه و مطلع به خبرنگار ایرنا گفت که حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی پس از جلسه ای که با سه تن از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار کرد، سرگرم بررسی کارشناسانه اساسنامه فدراسیون فوتبال است. وی قرار است تا روز چهارشنبه 23 آبان ماه نظر نهایی خود را درباره اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال فدراسیون فوتبال می شود یا نه را به طور شفاف و مشخص اعلام کند تا تکلیف مهدی تاج و دیگر بازنشستگان فدراسیون فوتبال به طور رسمی مشخص شود.
در جلسه ای که روز پانزدهم آبان میان علی لاریجانی با مهدی تاج رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد، رییس مجلس به طور رسمی اعلام کرد: در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان فدراسیون فوتبال به 5 دلیل مشمول این قانون خواهد شد.
اما در ادامه این نشست سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون نیز در اظهاراتی به الزامات قانونی فیفا درخصوص عدم دخالت دولت در انتخابات فدراسیون ها اشاره و فدراسیون فوتبال را فدراسیونی حرفه ای و مستقل دانستند که نباید مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شود. با توجه به اظهار نظر معاون قوانین مجلس در رابطه با مشمول بودن فدراسیون‌های ورزشی در قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخواست بررسی مجدد این موضوع را با حضور سه تن از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون داشتند که رئیس مجلس نیز با این مساله موافقت کرد.
این در حالی است که تاکنون چندین نفر از روسای فدراسیون های مختلف به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود استعفا کرده اند و جای خود را برای تعیین رئیس بعدی به سرپرست داده اند.
ورزشی**م.ت**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مجلس شوراي اسلامي فدراسيون فوتبال مهدي تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.   به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.   نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.   قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.   لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.   "قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.   "قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.   افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.   "قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.   "قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.   قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.   هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.   اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا