Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:24:43 GMT

تاثیر داروی دیابت در کاهش علائم آلزایمر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۰۹۶

تاثیر داروی دیابت در کاهش علائم آلزایمر

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه محققان نشان داد افرادی که داروهای دیابت مصرف می کنند دارای ناهنجاری های کمتری در عروق خونی نازک مغزشان و فعالیت ناهنجار ژن شان هستند.

«وهرام هاروتونیان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیکان نیویورک، در این باره می گوید: «نتایج این مطالعه بسیار مهم است چراکه چشم انداز جدیدی از درمان بیماری آلزایمر را در اختیار ما می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مطالعات اولیه بر روی بافت مغز نشان داد مغز افراد مبتلا به آلزایمر و دیابت در مقایسه با مغز افراد آلزایمری فاقد دیابت دارای ضایعات کمتری به دلیل آلزایمر است.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه نشان می دهد که بین سلامت مغز و قلب و عروق رابطه وجود دارد.

محققان با بررسی عروق خونی نازک مغز افراد آلزایمری مبتلا به دیابت و افراد آلزایمری فاقد دیابت و تمرکز بر تغییرات ایجادشده در برخی از نشانگرهای ژنتیکی مرتبط با سیگنال دهی مناسب مغز دریافتند میزان حدود نیمی از این نشانگرها در بافت و عروق مغزی بیمارانی که همزمان مبتلا به آلزایمر و دیابت بودند کمتر بود.

این یافته ها نشان می دهد داروهای دیابت تاثیر حفاظتی بر مغز بیماران آلزایمری دارند که می تواند منجر به یافتن درمان های موثری شود.

کد خبر 4456781

منبع: مهر

کلیدواژه: آلزایمر دارو دیابت زوال عقل وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دیابت سرطان دارو واکسن داروسازی چاقی خطر حمله قلبی سید حسن هاشمی چشم پزشکی حرم رضوی زایمان سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد

به گفته کلینیک مایو ایالات متحده دیابت نوع یک می‌تواند یک بیماری ژنتیکی باشد یا ممکن است در پاسخ به یک ویروس ایجاد شود. دیابت نوع ۲ اغلب در بزرگسالان ایجاد می‌شود اما می‌تواند از دوران کودکی یا نوجوانی آغاز شود.

به گزارش سرگرمی روز، بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انسولین کافی تولید نمی‌کنند؛ در نتیجه سلول‌ها به درستی از انسولین استفاده نکرده و سطح قند خون را تخریب می‌کنند.

هیچ درمان شناخته شده‌ای برای هر ۲ نوع دیابت وجود ندارد اما می‌توان دیابت نوع ۲ را با تغذیه سالم، کاهش وزن و ورزش کنترل کرد.

بنیاد ملی کلیه ایالات‌ متحده توصیه می‌کند برای حمایت از سلامت کلیه‌ها، فلفل چیلی از جمله فلفل سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ گونه فلفل‌ سیاهیان(Piperaceae) وجود دارد. با این حال تعداد کمی از گونه‌های آن برای سلامتی فایده دارد. روغن ضروری فلفل سیاه برای مصارف درمانی و پزشکی از دانه‌های گیاه فلفل سیاه(Piper Nigrum) استخراج می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی را نشان می‌دهد.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اغلب مشکلاتی مانند گردش و فشار خون بالا دارند. مطالعه‌ منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در نشریه پیشرفت در علوم فارماکولوژی(Advances in Pharmacological Sciences) نشان داد روغن فلفل سیاه می‌تواند به مدیریت علائم دیابت از جمله فشار خون بالا کمک کند.

این مطالعه نشان داد ترکیبات فنلی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی روغن فلفل سیاه همراه با اقدامات درمانی لازم می‌تواند به مدیریت یا پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

فلفل سیاه ممکن است به جذب ترکیب کورکومین، ماده اولیه ضد التهابی در زردچوبه نیز کمک کند. یک بررسی بالینی در سال ۲۰۱۳ نشان‌ داد نتایج مطالعات نشان می‌دهد کورکومین ممکن است به پیشگیری از ابتلا به دیابت و کاهش سطح بالای قند خون مرتبط با آن کمک کند. با حمایت از جذب کورکومین، روغن فلفل سیاه ممکن است به مدیریت علائم دیابت کمک کند یا در پیشگیری از دیابت نقش داشته باشد.

روغن ضروری فلفل سیاه عصاره غلیظی است که از دانه‌های فلفل سیاه به دست می‌آید. در حال حاضر هیچ دستورالعمل غذایی برای میزان مصرف فلفل سیاه وجود ندارد؛ با این حال مصرف بیش از حد فلفل سیاه می‌تواند باعث ناراحتی معده و سایر عوارض گوارشی شود؛ بنابراین بهتر است از آن به میزان کم استفاده کنید.

برای استفاده از روغن فلفل سیاه برای دیابت، بوی آن را استشمام کنید یا آن را روی پوست بمالید. برای استنشاق چند قطره را در آب داغ بریزید یا به دیفیوزر اضافه کنید و بخار آن را تنفس کنید. همچنین می‌توانید چند قطره به یک توپ پنبه‌ای اضافه کنید و ترکیبات روغن را تنفس کنید. هنگام استنشاق روغن برای بهترین نتیجه نفس‌های طولانی و عمیق بکشید.

از طرف دیگر می‌توانید روغن فلفل سیاه را در یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن بادام شیرین رقیق کنید و آن را روی پوست بمالید. به ازای هر انس روغن حامل چند قطره روغن فلفل سیاه اضافه کنید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد