Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اوقات افراد باهوش هم در حل معمایی که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد موفق نیستند و یا حداقل به سرعت قادر به رمزگشایی از آن نخواهند بود، ویدئویی که به تازگی محققان دانشگاه ییل برای به چالش کشیدن افراد باهوش طراحی کرده‌اند، می‌تواند مصداق بارزی در این باره باشد که با بازی بصری دو نقطه قرمز و آبی ذهن شما را درگیر کرده و احتمالاً برای لحظاتی دچار توهم شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام اسپوتنیک در این طرح تصویری دو نقطه در حال تعقیب یکدیگر هستند، یکی به رنگ آبی و دیگری قرمز اما نکته مهم اینجاست که کدام یک واقعاً دیگری را دنبال می کند؟ کاربرانی که در این رقابت شرکت کردند، نظرات متفاوتی داشتند اما شما چه پاسخی برای این معمای مرموز دارید؟ انتخاب شما نقطه آبی است یا قرمز؟ پس پیشنهاد می‌کنیم اول ویدئوی زیر را مشاهده کنید و پس از پاسخ دادن به این پرسش، در ادامه مطلب کمی پایین‌تر جواب صحیح معما را بخوانید تا به این طریق میزان هوش خود را محک بزنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پاسخ معما:

بسیار خب؛ اکنون که فیلم بالا را تماشا کرده‌اید، باید به شما بگوییم که طبق گفته محققان دانشگاه ییل نقطه قرمز ثابت و نقطه آبی متحرک است و با تغییر جهت نقشه پشت زمینه یکی از آنها در حال تعقیب دیگری به نظر می رسد. در ویدئوی زیر این دو نقطه را بدون نقشه متحرک زیر آنها مشاهده کنید تا بهتر متوجه ماجرا بشوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم دانستنی ها سرگرمی چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام

به گزارش خبرنگار جماران، مرتضی مطهری(1) همو که کنار اسمش پیشوندی ناگسستنی نشسته است و همه او را بیشتر با استاد مطهری می شناسند، در میان خاطراتی که از امام خمینی (س) نقل کرده به بیان شیرین امام به هنگام بازگو کردن الهیات اشاره کرده طوری که با بیان مدعیان این رشته بسیار متفاوت است. او گفته است: 

 

‌‌آن ایام، تازه با حکمت الهی اسلامی آشنا شده بودم و آن را نزد استادی ‌‌[‌‌امام‌‎ ‎‌خمینی‌‎ ‎‌]‌‌که برخلاف اکثریت قریب به اتفاق مدعیان و مدرسان این رشته، صرفاً‌‎ ‎‌دارای یک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهیات اسلامی را واقعاً چشیده و‌‎ ‎‌عمیق ترین اندیشه های آن را دریافته بود و با شیرین ترین بیان آنها را بازگو می کرد،‌‎ ‎‌می آموختم، لذت آن روزها و مخصوصاً بیانات عمیق و لطیف و شیرین استاد از‌‎ ‎‌خاطره های فراموش ناشدنی عمر من است.‌‎

 

برشی از کتاب سلسله موی دوست؛ ص 208

1. شهید مرتضی مطهری در سیزدهم بهمن ماه سال 1298 شمسی در قریه فریمان از توابع مشهد متولد شد و سال ها بعد یعنی زمانی که انسانی وارسته، باتقوا، استادی مسلم بود در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت 1358 ساعت ده و بیست دقیقه شب به وسیله گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار به دستور امام به قم منتقل و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد و آیت الله العظمی گلپایگانی بر او نماز گزارد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • تیتر بزنید که مقصر این باخت محمد ربیعی است!
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟