Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:54:19 GMT

چهار شهرستان استان سمنان اداره پزشکی قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۱۹۳

چهار شهرستان استان سمنان اداره پزشکی قانونی ندارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شهروندان چهار شهرستان مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی از اداره پزشکی قانونی بی بهره هستند.

مهدی نوروزی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون شهروندان این چهار شهرستان برای معاینات پزشکی قانونی به شهرستان همجوار خود مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه کمبود پزشک یکی از چالش های اساسی اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان است، گفت: برای مرکز استان 10 ردیف استخدامی پزشک در نظر گرفته شده است که 6 ردیف از این تعداد خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی خاطرنشان کرد: برای پزشکی قانونی شهرستان شاهرود هم 6 ردیف استخدام پزشک در نظر گرفته شده است که در زمان حاضر سه پزشک فعالیت دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان ادامه داد: در پزشکی قانونی شهرستان های گرمسار و دامغان هم مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد که برای خدمات دهی مطلوب تر باید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی تصریح کرد: دست کم 130 ردیف شغلی برای اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در نظرگرفته شده است که با نیروهای رسمی و قراردادی تاکنون 50 نفر در این نهاد جذب شده اند.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در کیفیت کار کارکنان پزشکی قانونی استان تاثیر می گذارد و نیروهای انسانی این نهاد اکنون در چند بخش مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان، این نهاد با وجود توسعه زیرساختی در برخی بخش ها مانند آزمایشگاه های تخصصی، 70 درصد ردیف های سازمانی فاقد نیروی انسانی دارد و با 30 درصد ظرفیت در حال ارائه خدمت است.
تکمیل کادر نیروی انسانی، تکمیل برخی طرح های عمرانی مانند ساختمان پزشکی قانونی شاهرود و سالن تشریح برخی شهرستان ها، مهمترین نیاز پزشکی قانونی استان سمنان است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پزشكي قانوني نيروي انساني سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند

سمنان - رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد درختان کاج (گونه‌های سوزنی برگ) در فضای سبز شهری و روستایی استان درگیر آفت سوسک پوستخوار است و اقدام‌های لازم برای پیشیگری از شیوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه شرایط اقلیمی و به دنبال آن کاهش بارندگی و خشکسالی عامل مهم در افزایش جمعیت آفت‌هاست، افزود: شرایط نامساعد جوی و اقلیمی، درختان را ضعیف می‌کند و این ضعف موجب قدرت گرفتن آفت می‌شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در گفتگو با ایرنا درباره ویژگی‌های آفت سوسک پوست‌خوار کاج گفت: این آفت ۲ تا سه میلیمتر طول دارد و به رنگ قهوه‌ای تیره است.

وی اظهار کرد: راه پیشگیری و مقابله با آفت سوسک پوست‌خوار کاج قطع به صورت کف بر درختان آلوده و سوزاندن آن است، در غیراینصورت آفت زیاد و زیادتر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران