Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:59:33 GMT

حرکت جدیدی در عمران کرج آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۲۸۲

حرکت جدیدی در عمران کرج آغاز شده است

کرج-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که در شروع مدیریت جدید شهرداری، حرکت تازه ای در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله قطار شهری کرج آغاز شده است.

عباس زارع روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از انتخاب و معرفی شهردار برای جبران برخی کاستی ها، بلافاصله کارگاه های عمرانی فعال شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: اکنون خط 2 پروژه قطار شهری کرج که سال ها متوقف شده بوده با فعال سازی کارگاه ها پیش می رود.
«خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر و 27 ایستگاه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند که عملیات احداث این پروژه عظیم از سال 84 آغاز شده وتاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج ، حفاری شده است.»
زارع با بیان اینکه مهم ترین مشکل قطار شهری کرج تامین منابع مالی آن است ، گفت: پیگیرفروش اوراق مشارکت برای این پروژه بزرگ هستیم و امیدواریم همکاری تنگاتنگ با دولت در خصوص تامین اعتبار آن به وجود بیاید.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: رئیس جمهوری در سفر سال گذشته خود به استان البرز، قول تامین اعتبار یک هزارو700 میلیارد ریالی برای قطار شهری کرج دادند که پیگیر تامین اعتبار آن هستیم.
این مسئول بیان داشت: راه های دیگر تامین منابع مالی قطار شهری از موضوعاتی است که شورا و شهرداری آن ها را دنبال خواهند کرد.
زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج ، گفت: این پروژه اکنون در حال انجام است و گره تامین مالی داشت که در قالب یک لایحه و ارسال آن به شورای شهر کرج مشکل رفع شد.
«بزرگراه شمالی کرج به طول حدود 19 کیلومتر در امتداد بزرگراه شهید همت شرق و غرب کرج را به هم متصل می کند که این پروژه سه سال پیش ساخت آن آغاز شده و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.»
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه تقاطع بزرگ و غیرهمسطح حصارک اکنون روند تکمیلی را طی می کند.
«تقاطع حصارک که دارای 2 خط اصلی رفت وبرگشت و هفت ورودی و خروجی فرعی است از سه سال پیش عملیات احداث آن بر روی آزاد راه کرج - قزوین بین کرج و کمالشهر آغاز شده که تاکنون بخش عمده این تقاطع زیر بار ترافیک رفته است.»
زارع بیان داشت: عملیات اجرایی زیر گذر شهدای گمنام کرج از دیگر پروژه های عمرانی است که در چندماه آینده آغاز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس بضاعت مالی شهرداری کرج ریزپروژه های متعددی در این کلانشهر در حال انجام است.
زارع تاکید کرد: اکنون مترو و بزرگراه شمالی 2 پروژه اولویت مدیریت شهری هستند، سپس پروژه های نیمه تمام و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به تدریج نهایی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تمام کمیسیون های این شورا با حضور اعضا فعال شده و نقطه نظرها ی مختلف و لوایح مورد بررسی قرار می گیرد.
به دنبال استعفای علی اصغر نصیری شهردار کرج در اواخر فروردین ماه امسال ، شورای شهر سه گزینه برای شهرداری انتخاب کرد که صلاحیت 2 گزینه آنان احراز نشد و وزارت کشور با ماموریت گزینه چهارم از فرمانداری به شهرداری کرج موافقت نکرد.
سرانجام مهرماه امسال علی اصغر کمالی زاده از معاونان شهرد اری به عنوان شهردار انتخاب و سکان مدیریت شهری ر ا به دست گرفت.
شورای اسلامی شهر کرج 13 عضو دارد.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رئيس شورا شهردار كرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت یک مدیر به اهالی هنر است و البته پرسشی جدی در حوزه اقتصاد صنعت نمایش‌های خانگی و تعاملشان با هنرمندان و مخاطبین: آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سیدرضا میرجعفری، اظهارات یکی از مدیران پخش فیلم شبکه نمایش خانگی که در بخشی از آن به هزینه‌های تولید پروژه در یکی از مجموعه‌ها اشاره می‌کند پشت پرده‌های جدیدی را در این صنعت را رو می‌کند که مورد توجه همه فعالین رسانه و فرهنگ قرار گرفته‌است. 

این اظهارات واکنش گسترده‌ای نیز در بین اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص هنرمندان داشته‌است چرا که این مدیر تابع بازار با مقایسه صنف هنرمندان با سایر صنوف آن‌ها را بی‌اخلاق و غیرمتعهد نامیده‌است.

پرسشی که از این دست مدیران برای افکار عمومی مطرح می‌شود این است که همقطارانش قبل از ورود به این عرصه چقدر با منطق اقتصاد کار فرهنگی آشنا بوده‌اند؟ و در سال آغاز کار هم چشم‌اندازی از آنچه امروز از آن گلایه می‌کنند داشته‌اند؟ 

شبکه نمایش خانگی که امروز بر سر آن جنجال شده یکی از اولین پلتفرم‌های پخش کننده محتواهای سرگرمی از جمله سریال از این دست بوده که در سال 92 یا 93 تأسیس شده و آن سالها نیز به شدت تورم در کشور رقم بالایی را نشان می‌دهد و از نحوه سرمایه‌گذاری کلان روی آن هیچگونه اسناد شفافی وجود ندارد و از همین رو معلوم نیست این بنگاه‌های اقتصادی زیان ده هستند یا بازدهی لازم را دارند؟ و خود این ماجرا باعث ابهامی بزرگ در افکار عمومی و اظهار نظرهای زیادی در این مورد شده‌است. 

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت مدیر به اهالی هنر است که وقتی مصاحبه کننده از وی در مورد اظهاراتش می‌پرسد آیا از حمله خود به هنرمندان و بایکوت شبکه خانگی مورد بحث نمی‌ترسی؟ پاسخ می‌دهد: «چنین نگرانی‌هایی ندارد چون مساله این افراد فقط پول است و اگر پول باشد هرکاری می‌کنند.» البته از این قبیل اظهارات از طرف مدیران اقتصادی در حوزه‌های دیگر هنر مانند موسیقی هم شنیده‌بودیم و این ماجرا مسبوق به سابقه است که البته هیچگاه باعث موضع گیری عملی فعالین این عرصه نشد و آب هم از آب تکان نخورد. 

طیف واکنشی هنرمندان اما به این ماجرا متفاوت است، برخی واکنش‌های تندی به این ماجرا داشتند مثلا همایون اسعدیان در واکنشی تند اظهار داشته است: «قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز. «حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تاسف است. همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.» یا مازیار میری نیز در واکنشی صریح گفت:«تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پروژه داشتم رسما انصراف می‌دهم.» رضا کیانیان هم کار را به شکایت از این مدیر نمایش خانگی از طرف انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران کشاند که البته مشخص نیست این امر امکان پذیر است یا خیر؟ البته باید منتظر ماند و دید این کشمکش بین هنرمندان و اصحاب این حوزه با این مدیر شبکه نمایش خانگی و البته اظهارات این چنینی چه خواهد شد؟ 

اینکه واکنش‌ها در این مورد تا کجا ادامه دار خواهد شد؟ موضوعیست که باید برایش صبر کرد اما در مقابل این طیف افرادی هستند که یا هنوز واکنشی نشان ندادند یا محافظه کارانه‌تر با مسئله برخورد کرده‌اند  مثلا از نرگس آبیار که پروژه او در این گفت‌وگوی کوتاه نام برده شد هیچ واکنشی سر نزد یا اسماعیل عفیفه که تهیه‌کننده مجموعه «جنگل آسفالت» در همین نمایش خانگی است، با لحنی واکنش نشان داد که نه‌تنها بوی قطع همکاری نمی‌داد، بلکه خیلی متواضعانه بود و مشخص بود صرفا برای دلخوشی عوامل سریال بیان شده است. عفیفه در بخشی از این واکنش در اینستاگرامش نوشت: «علی‌رغم بالا و پایینی که هر پروژه دارد صمیمانه و همراه با اعتماد متقابل مشغول کاریم.»

همه این فضا و آنچه امروز به عنوان یک مسئله رسانه‌ای و دست به دست می‌شود ماجرایی پیچیده به اندازه گره‌های کور یک ماجراست و حجم واکنش‌ها نیز گویای همین است اما آنچه هنوز در فضای افکار عمومی مبهم خواهد ماند فضای غیر شفاف مالی، عدم تنظیم‌گری و رگولاتوری به مفهوم عام و  این پرسش با پاسخ‌های مبهم است که چرا دخل و خرج این حوزه مشخص نیست؟ و آیا واقعا در حوزه فرهنگ پر آسیب حرف اول و آخر را پول می‌زند؟ یا موضوعات دیگری هم مطرح است؟ 

وقتی می‌توان این موضوع را بهتر درک کرد که خود را با این پرسش مواجه کنیم چرا در همه این سال‌ها اقتصاد صنعت سینمای ایران سوای از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و بعضا خصوصی سوداگرانه کوچکتر و به سهم شبکه‌های نمایش خانگی اضافه می‌شود چنانچه با فاصله‌ای کوتاه یا حتی همزمان با اکران فیلم روی پرده نقره‌ای به نوعی وادار به اکران آنلاین در این شبکه‌ها می‌شوند؟

آیا زور همین هنرمندان به ستوه آمده طیف اول به مدیران ناآشنای فرهنگی که به قول خودشان حرف اول و آخر را پول می‌زند می‌رسد یا ماجرا با چند بیانیه و شکایت صوری خاتمه خواهد یافت؟

دیگر خبرها

  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد