Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، اسحاق بن عمّار می‌گوید: امام صادق (علیه السّلام) فرمود:
قدر و منزلت خدا را هیچ کس نمی‌تواند بشناسد، و همان گونه که قدر خدا را هیچ کس نمی‌تواند بشناسد قدر پیامبرش را نیز کسی نمی‌تواند بشناسد، و چنان که قدر پیامبرش را هیچ کس نمی‌تواند بشناسد قدر مؤمن را نیز کسی نمی‌تواند بشناسد. همانا مؤمن با برادرش برخورد می‌کند و با او مصافحه می‌نماید و خدا بر آن دو نظر رحمت می‌افکند و گناهانشان تا وقتی که از یک دیگر جدا شوند همواره فرو می‌ریزد، همان گونه که باد سخت برگها را از درخت فرو می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن حدیث: 

وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنْ بَکْرِ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ لاَ یَقْدِرُ أَحَدٌ قَدْرَهُ فَکَمَا لاَ یَقْدِرُ أَحَدٌ قَدْرَهُ کَذَلِکَ لاَ یَقْدِرُ أَحَدٌ قَدْرَ نَبِیِّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فَکَذَلِکَ لاَ یَقْدِرُ أَحَدٌ قَدْرَ اَلْمُؤْمِنِ إِنَّهُ لَیَلْقَی أَخَاهُ فَیُصَافِحُهُ فَیَنْظُرُ اَللَّهُ إِلَیْهِمَا وَ اَلذُّنُوبُ تَحَاتُّ عَنْ وُجُوهِهِمَا حَتَّی  یَتَفَرَّقَا کَمَا تَحُطُّ اَلرِّیحُ اَلشَّدِیدَةُ اَلْوَرَقَ عَنِ اَلشَّجَرِ.

"ثواب الاعمال، صفحه ۴۰۴"

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس در یادداشتی اختصاصی به طرح ملی زندگی با آیه‌ها که برای مبارک رمضان اجرایی شد پرداخت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

همه ما بی هیچ اما و اگری می‌دانیم که «قرآن» مکتب و دستورالعمل «نیکو زیستن» است و آن‌گونه که مفسرین بزرگ به ما نشان داده‌اند این مخزن سترگ و پرشکوه وحی، سرشار از رهنمودها، دستورالعمل‌ها، راهکارها و خط مشی‌هایی است که با «فراگیری» و «عمل» به آنها می‌توان زیست دنیای خود را لبریز «خوشبختی» کرد و سرنوشت اخروی خویش را مملو از «سعادت» ساخت.

من در این مختصر در پی آن هستم تا از این اقیانوس زلال و ژرف معنا و معرفت، به قدر وسع خود (و به مصداق آب دریا را اگر نتوان کشید / هم به قدر تشنگی باید چشید) درس‌هایی برای «نیکو سخن گفتن» و «زیبا رفتار کردن» در تعاملات اجتماعی استخراج کنم و با شما به اشتراک بگذارم؛ بدان امید که همه «زندگی با آیه‌ها» به بخش تفکیک ناپذیر از زیست عمومی و خصوصی خود تبدیل کنیم.

نیکو سخن بگوییم

کلام و کلمه ارزشمندترین سرمایه انسان‌ها است. همین عامل گران‌سنگ است که ذهن آدمیان را شکل می‌دهد و فراخ می‌سازد، ذهن و ضمیر مخاطبان کلام را دست‌خوش تغییر قرار می‌دهد و دل و جان آنان را سرشارِ شور و شعور می‌کند. به همین خاطر قرآن از زبان و کلام با مفهوم «نعمت» یاد می‌کند (أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَینَینِ. وَ لِسانًا وَ شَفَتَینِ) و بر «نیکو سخن گفتن» (فولوا للناس حسنا)، «نرم سخن و دلنشین حرف زدن» (فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یخَشی) و «سخن پاکیزه» (وَ هُدُوا إِلَی الطَّیِّبِ مِنَ الْقَوْلِ) تاکید می ورزد. همچنین در این منبع نورانی خِرد و دانایی، «لطیف و میسور سخن گفتن» (فَقُل لَّهُمْ قَوْلًا مَّیْسُورًا) و «به بهترین شکل حرف زدن» (وَ قُل لِّعِبَادِی یَقُولُواْ الَّتیِ هِیَ أَحْسَنُ) مورد تاکید قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، قرآنِ مجید در کنار «نصیحت نیکو»؛ «جَدلِ احسن با دیگران» (وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ) را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد.
و دنیا چه زیبا و خواستنی خواهد بود اگر ما در تبعیت از قرآن، زیبا، نرم، لطیف، دلپذیر، آرام و روان با دیگران سخن بگوییم.

شایسته رفتار کنیم

شمار آیه‌های قرآن پیرامون «رفتارِ شایسته» پرشمارند. چه در این مکتبِ انسان ساز رفتار یکی از سه عنصر کلیدی شکل دهنده مشی و منش و شخصیت فرد به شمار می‌روند (آن دو عنصر دیگر یکی اندیشه است و آن دیگری کلام).

برخی از مؤلفه‌های رفتار شایسته در قرآن عبارتند از:
۱. تواضع و فروتنی و (عباد الرّحمن الّذین یمشون علی الأرض هوناً )
۲. فرو نشدن در دام گفتارِ بی خِردان (و إذا خاطبهم الجاهلونَ قالوا سلاماً).
۳. نیکی و احسان به والدین (بالوالدین احسانا).
۴. مهربانی، دلسوزی و شفقت به یکدیگر (رُحَماءُ بَیْنَهُمْ)
۵. صبوری (و اصبروا ان الله مع الصابرین)
۶. رعایت انصاف و عدالت (اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل)

نیازی به حجت نیست که عمل به یکایک آیه‌های قرآن و تنظیمِ کنش، منش، کلام و زبان خویش در چارچوب دستورات قرآنی، نه تنها روابط انسان با دیگری را از جنس «روابط شفابخش» می‌سازد بلکه ذهن و روان انسان را لبریز حس خوب رضایت، آرامش و امنیت می‌سازد.

کد خبر 6077925

دیگر خبرها

  • ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت
  • آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»
  • آیه ۴سوره صف، شعار محوری اتحاد مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • ترتیل صفحه 232 کلام الله مجید+ صوت
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • چگونه اخبار جعلی و درست جنگ را از یکدیگر تشخیص دهیم؟ + فیلم
  • ترتیل صفحه 231 کلام الله مجید+ صوت
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیرو‌های مسلح در اوج اقتدار و آمادگی است