Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@10:00:19 GMT

آغاز حفظ قرآن، قدم گذاشتن در میدان آزمایش الهی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۴۷۱

آغاز حفظ قرآن، قدم گذاشتن در میدان آزمایش الهی است

فاطمه سرگزی، حافظ کل و مربی قرآن کریم شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: حافظ از همان لحظه شروع به حفظ قرآن كريم در ميدان امتحان و آزمايش‌های سخت الهی قدم می‌گذارد تا صبر و تحمل او محک زده شود.
اين حافظ قرآن افزود: در مقابل اگر او بتواند اين آزمايشات سنگين الهی را با شكيبايی و موفقيت پشت سربگذارد آن‌چنان آرامشی به‌دست می‌آورد كه وصف آن غيرقابل بيان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرگزی در خصوص برگزاری مسابقات حفظ قرآن، اظهار كرد: اجرای اين‌گونه مسابقات باعث ايجاد رقابت صحيح و ادامه اين مسير و نيز ايجاد روحيه قرآنی مثبت در حافظان می‌شود.
وی بيان كرد: آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن لازمه و مقدمه‌ای برای حركت در مسير حفظ قرآن كريم است كه بهتر است از همان سنين ابتدايی كه كودكان آماده آموختن هستند، شروع شود.
اين حافظ قرآن تأكيد كرد: تجربه نشان داده است كه اگر آموزش قرآن با لحن عربی آن از سنين کودکی شروع شود در بهتر حفظ كردن و آشنا شدن آنان با آموزه‌های قرآنی مؤثرتر است.
وی ادامه داد: تا زمانی‌كه افراد نتوانند قرآن را به صورت عربی و با قرائت صحيح آن بخوانند نمی‌توانند پی به اهميت و جذابيت‌های قرآن ببرند.
سرگزی بيان كرد: حافظان قرآن علاوه بر وظيفه فرديشان كه همان تثبيت محفوظات قرآن و عمل كردن به دستورات شرع است وظيفه مهم و خطير اجتماعی را نيز برعهده دارند.
این مربی قرآن تأكيد كرد: عمل و منش حافظان می‌تواند در تشويق ديگران به اين حوزه و مهم‌تر از آن در جذب آنان به سمت و سوی تعاليم اسلامی و اصلاح آنان بسيار مفيد واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا حفظ قرآن حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس

محمدمهدی متحدزاده در مراسم افتتاحیه مرحله ۱۴ گانه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس، گفت: مطابق روال سال‌های گذشته در مرحله ۱۴ گانه، مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه استان برگزار می‌شود.

او، نخستین منطقه را شهرستان داراب اعلام کرد و افزود: داراب در این مرحله میزبان متسابقان شهر‌های جویم، زرین دشت و فورگ بود که روز گذشته، این مسابقات برگزار شد.

متحدزاده تصریح کرد: امسال مرحله ۱۴ گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان به میزبانی شهرستان‌ها و مناطق داراب، خرامه، اشکنان، قیروکارزین، سرچهان، فیروزآباد، اقلید، ارسنجان، خشت وکمارج، ممسنی، سروستان، سپیدان، ناحیه یک شیرازو لارستان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز نیز شاهد مسابقات منطقه خرامه بودیم، هدف از برگزاری مسابقات قرآن را آشنایی دانش‌آموزان با معارف قرآن و عترت و کشف و پرورش استعداد‌های برتر قرآنی دانش‌آموزان عنوان کرد.

او تصریح کرد: مسابقات خرامه نیز امروز با حضور ۴۶۰ دانش‌آموز قرآنی، ۵۷ داور و مسئولان شهرستان‌ها و مناطق خرامه، مرودشت، زرقان و دردودزن برگزار شد.

متحدزاده در پایان با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس راه پیدا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • نتیجه‌ گرفتن مس رفسنجان با پشت سر گذاشتن بحران بدنسازی!
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • این جنگنده بدون خلبان جنگید