Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «چاک هیگل»، وزیر دفاع اسبق آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل شرکت نکردن در مراسم ادای احترام به سربازان آمریکایی در گورستانی در پاریس انتقاد کرد و این اقدام او را مایه ناامیدی و شرمساری کشور توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با شبکه سی ان ان با اشاره به اینکه ترامپ اهمیت نقش جنگ در تاریخ جهان را در نظر نمی گیرد، اعلام کرد: این یک مشکل یا چالش جدی نبود، نوعی سرافکندگی و شرمساری بود. او کهنه‌سربازان ما را ناامید کرد. او کشور ما را ناامید کرد. و من فکر می کنم او یک پیام کاملا اشتباه برای جهان فرستاد.

شایان ذکر است، ترامپ که به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرد، قرار بود روز شنبه به منظور ادای احترام به سربازان جنگ جهانی اول به گورستان سربازان در 100 کیلومتری شمال پاریس برود، اما به دلیل بارش باران، سفر خود را لغو کرد و به جای آن جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش این کشور و تعدادی دیگر از کارکنان کاخ سفید را به این گورستان فرستاد!

به دنبال این اقدام ترامپ، مقامات داخلی و خارجی زیادی از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند. جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در حساب توییتر خود نوشت که آن کهنه سربازان زیر گل و لای جنگیدند؛ اما رئیس جمهور آمریکا حتی به خود زحمت نداد به آنها ادای احترام کند.

این در حالی است که کاخ سفید هم به توجیه این اقدام ترامپ پرداخت و نوشت ترامپ برای اینکه باعث ایجاد اختلال برای شهر و مردم فرانسه نشود، سفر خود را لغو کرد!

هیگل در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بین سالهای 2013 تا 2015 به عنوان وزیر دفاع آمریکا خدمت کرد. وی تاکنون بارها از ریاست جمهوری ترامپ و سیاست های او انتقاد کرده است. هیگل پیش از این هم اقدام رئیس جمهور آمریکا که مهاجران هائیتی، السالوادور و کشورهای آفریقایی را «چاه مستراح» خوانده بود، مایه خجالت توصیف کرد.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک

قدیر افروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل شهرداری منطقه ۲۰ تهران روز گذشته در محدوده گورستان تاریخی «زیرین»، برج «اینانج» و کوه «نقاره‌خانه» ری اقدام به حفاری کردند.

وی گفت: مالک این آثار باستانی در راستای جلوگیری از حفاری وارد عمل شد، اما متأسفانه عوامل شهرداری اقدام و به ضرب و شتم مالک میراث فرهنگی کردند.

رئیس پایگاه ملی میراث ری گفت: البته با ورود عوامل نیروی انتظامی تمام افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل کلانتری امین‌آباد حفاری متوقف شده است.

وی ضمن انتقاد از حفاری انجام شده گفت: محل مورد حفاری شهرداری منطقه ۲۰ عرصه‌ای تاریخی و گورستان زیرین باستان است که ثبت ملی نیز شده و بر اساس قانون نباید مورد حفاری قرار گیرد، اما در روزهای پیش که عوامل شهرداری اقدام به نقشه‌برداری در محل کردند، از سوی پایگاه ملی میراث ری در بازدید از محل، اخطاری در خصوص عدم حفاری و اقدامات عمرانی در منطقه به عوامل حاضر در محل صادر شد، اما به آن توجهی نشد.‌

کد خبر 6089024

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد