Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: با حمایت های صندوق کارآفرینی امید در استان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد جویای کار در روستاها، ده روستای استان برای اجرای طرح روستای بدون بیکار انتخاب شده اند.

زنگنه افزود: یکی از مهم ترین سیاست های صندوق کارآفرینی امید کاهش بیکاری است و به همین منظور این طرح در روستای محمدآباد پسکوه قاین اجرا شده و برای 60 نفر از اهالی بیکار روستا شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محمد آیاد پسکوه دارای 160 خانوار با جمعیت 500 نفری است که در قالب اجرای طرح روستای بدون بیکار اکنون برای 12 درصد جمعیت روستا که پیش از بیکار بودند اشتغالزایی شده است.

زنگنه افزود: تاکنون حدود یک میلیارد تومان به اهالی این روستا تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و این افراد در مشاغلی مانند دامداری، پرورش مرغ، بوقلمون، شتر، تولید پنیر و کره، کارگاه قالی بافی مشغول به کار شده اند.

وی گفت: پویایی و فعالیت در این روستا سبب شده مهاجرت معکوس صورت گیرد و 5 نفر از اهالی روستا که  برای کاربه تهران رفته بودند به روستا باز گردند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همچنین گفت: در قالب طرح روستای بدون بیکار 4 روستای دیگر را هم با اعتبار 4 میلیارد تومان در برنامه داریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان جنوبی روستای بدون بیکار اشتغالزایی کاهش بیکاری کارآفرینی امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

بارش باران از دیروز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان زیرکوه، به باغات، مزارع و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

همچنین شب گذشته به دلیل سرریز سد خاکی نوده و احتمال خطر برای ساکنین این روستا، غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه دستور تخلیه این روستا را صادر کرد؛ دیشب این سد خاکی شکسته شد.

امروز نیز تمامی ادارات شهرستان زیرکوه تعطیل اعلام شده و طبق آخرین خبرها، تمامی جاده‌های منتهی به این شهرستان نیز مسدود شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی