Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@01:02:04 GMT

مودیان مالیاتی مراقب شرکت های صوری باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۶۹۰

مودیان مالیاتی مراقب شرکت های صوری باشند

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد سلمانی در جلسه شورای معاونین اداره کل گفت: متاسفانه برخی موسسات حسابداری و شرکت ها شکل گرفتند تا با صدور فاکتورهای صوری برای افراد و ارائه به امورمالیاتی، مبادلات اقتصادی غیر واقعی را معتبر جلوه دهند و به عبارت دیگر نسبت به عدم پرداخت و عدول از قانون اقدام کنند.

وی افزود : ارائه فاکتورهای غیرواقعی می تواند تبعات سنگینی برای مودیان و فعالان اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که فاکتورهای غیرواقعی به طور یقین از سوی امورمالیاتی شناسایی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان شناسایی مودیان جدید را مهم برشمرد و اظهار کرد : این اداره کل با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، واحدیابی سیستماتیک را در رأس امور خود قرار داده است.

سلمانی با اشاره به اولویت های سازمان امور مالیاتی کشور، خواستار رسیدگی و وصول پرونده های مهم مالیاتی در حوزه اشخاص حقوقی و مشاغل و پیگیری معوقات مالیاتی شد و افزود: از تمامی همکاران می‌خواهم نهایت تلاش‌ خود را برای سامان دادن به پرونده های بزرگ مالیاتی در استان انجام دهند.

وی تامین درآمدهای مالیاتی و تعامل با مودیان را از اهداف اصلی سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای تحقق سهمیه وصولی‌ در اداره کل امور مالیاتی استان امری مهم و ضروری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اهمیت نگرش سیستماتیک به نظام مالیاتی گفت: برون سپاری نقل وانتقال املاک از سوی سازمان امور مالیاتی به بخش غیر دولتی با هدف سرعت بخشی به امور و رضایت مودیان در دست اقدام است.

سلمانی در پایان با اشاره به بهبود وضعیت و شرایط هیاتهای حل اختلاف مالیاتی گفت: نیاز اســت بازبینی و اصلاحات لازم درمواردی همچون میزان بالای صدور قرارهای رسیدگی و تجدید دعوت پرونده های مالیاتی در این حوزه صورت پذیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان قانون برنا امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی ایران، شاهین مستوفی در خصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه‌های صادره از مبدا استان خراسان رضوی در سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، ۴۰۳ فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریالی (۱۲۷ میلیارد تومان) صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک هراز و ۷۶ فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ ۳۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال (۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مودیان یادشده در مرحله صدور است.

دیگر خبرها

  • ماجرای طلافروشان و سامانه مودیان مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد