Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمدصادق معماریان مدیر سابق اداره بررسی بازار نفت وزارت نفت و کارشناس ارشد بازار نفت با اشاره به تصمیم عربستان مبنی بر کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت در ماه آینده میلادی گفت: قیمت‌های کمتر از 75 دلار با اقتصاد عربستان همخوانی ندارد. بر این اساس  عربستان به دنبال کنترل قیمت‌های نفت است و می‌خواهد قیمت‌های نفت کاهش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سابق اداره بررسی بازار نفت وزارت نفت با اشاره به اینکه عربستان برای تولید نفت بیش از 10 میلیون و 200 هزار بشکه در روز مشکل دارد، افزود:‌ اگر تولید عربستان به بیش از 10 میلیون و 200 هزار بشکه برسد شما بدانید که 50 درصد آنچه اضافه تولید می‌کند، آب است و نفت نیست.

معماریان تصریح کرد: بهترین میزان تولید نفت برای عربستان  حدود 9 میلیون و 500 هزار بشکه است.

*بلوف سیاسی عربستان درباره افزایش تولید نفت

این کارشناس ارشد بازار نفت خاطرنشان کرد: آنچه که عربستان پیش از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران می‌گفت که می‌تواند با کاهش هر بشکه نفت ایران دو بشکه نفت تولید کند و روانه بازار کند فقط یک بلوف سیاسی است و سابقه تاریخی هم نشان داده عربستان هرگز نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

مدیر سابق اداره بررسی بازار نفت وزارت نفت ادامه داد: اگر عربستان اعلام کرده بود که می‌تواند 10 میلیون و 700 هزار بشکه نفت تولید کند و تولید خود را بالا ببرد پس چرا قیمت‌های نفت در بازار جهانی روند صعودی به خود گرفته بود؟ باید به این مسئله پاسخ اساسی داده شود در صورتی که اگر عربستان این میزان را می‌توانست تولید کند و از طرفی نیز روسیه 300 هزار بشکه نفت به تولید خود افزوده بود، قیمت‌های نفت طبیعتا نباید صعودی می‌شد.

معماریان در پایان اظهار داشت: بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی موجب شد تا آمریکا علیرغم میل باطنی خود به 8 کشور خریدار نفت ایران معافیت بدهد که بر این اساس شاهد کاهش قیمت نفت در بازار جهانی هستیم.

وزیر نفت عربستان دو روز قبل اعلام کرد از ماه آینده صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش می دهد و دیروز نیز خواستار کاهش 1 میلیون بشکه ای تولید نفت توسط تولیدکنندگان به منظور رسیدن به تعادل در قیمت نفت شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت نفت صادرات نفت دلار ایران روسیه قیمت نفت اقتصاد دلار عربستان نفت وزارت نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد