Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی در امتداد جاده ابریشم با حضور هفت کشور در مرند،گفت: این کنفرانس نقش موثری بر اقتصاد منطقه دارد.

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: این کنفرانس بین المللی که هر دو سال یک بار در کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم واقع هستند، برگزار می شود، واقعه بسیار مهم و تاثیرگذاری در حوزه گردشگری شهرستان مرند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جاده ابریشم ماحصل تعامل فرهنگی و تمدنی نسل هاست، افزود: جاده ابریشم دستاوردی در حوزه فرهنگ و تمدن و حلقه واسط دستاوردهای ذهنی و یدی بشر است که در محدوده جغرافیایی خاصی واقع شده و شرق و غرب دنیا را به هم متصل می کند.
فرماندار مرند گفت: جاده ابریشم استمرار داشته ها و انباشته های بشر است که هم در گذشته و هم در آینده موثر است و برای بهره مندی از حال و آینده جاده ابریشم، کنفرانس های دوسالانه در این مسیر برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از قدمت 6000 ساله شهرستان مرند به جاده ابریشم برمی گردد اظهار داشت: کنفرانس بین المللی باستان شناسی در امتداد جاده ابریشم، کار علمی و کارشناسی است که هم در حوزه احیا و هم حوزه مرمت این فضاها نقش دارد لذا ما باید با نگاه علمی اینها را احیا کرده و به نسل های بعد معرفی کنیم.
گرشاسبی تاکید کرد: ضروری است حوزه ساخت فرهنگ نگهداری در بین مردم را شکل داده و این موضوع را که دستاوردهای موجود در شهرستان مال مردم است و باید در جهت حفظ آن تلاش نمود، را جا انداخت.
وی با بیان اینکه مهم ترین هدف ما پس از حفظ و مرمت آثار ملموس و غیرملموس شهرستان، بهره گیری از آنها است، افزود: ما باید به این مجموعه به عنوان یک سرمایه در زمینه مدیریت جاری نگاه کرده و از آن در ایجاد شغل، درآمد، رفاه و نشاط جامعه استفاده کنیم.
گرشاسبی اظهار داشت: وظیفه ما در این گونه همایش ها، احیا، مرمت و بهره گیری از مجموعه هایی همچون جاده ابریشم است و برگزاری کنفرانس دوسالانه نیز در منطقه یام برای ما در زمینه رونق اقتصادی راهگشا است.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس بین المللی باستان شناسی در امتداد جاده ابریشم از 22 آبان به مدت سه روز در کاروانسرای تاریخی در منطقه یام برگزار می شود، گفت: چین، روسیه، اتریش، آلمان، ایتالیا، ازبکستان و گرجستان هفت کشوری هستند که درگیر حوزه تمدن و فرهنگ جاده ابریشم بوده و در این کنفرانس حضور دارند.
گرشاسبی با تاکید بر اینکه جاده ابریشم در تاریخ نقش سازنده ای دارد، تصریح کرد: ما از اکنون برای برگزاری کنفرانس دوسالانه در شهرستان مرند در سال 2020 اعلام آمادگی می کنیم.
فرماندار مرند با اشاره به اینکه هر شهرستان نسبت به توانمندی خود درگیر حوزه گردشگری است، گفت: افزایش آمار حضور میهمانان در شهرستان مرند نشان دهنده این است که مرند سهم خود را از تبریز 2018 گرفته است.
تبریز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تجارتی جاده ابریشم قدیم، در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب و به همین مناسبت، برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی مهمی در آن در عرصه های مختلف تدارک دیده شده است.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب مرند واقع است.
9916/6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي باستان شناسي جاده ابريشم مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم

ایسنا/سمنان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از برپایی پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم استان سمنان در گرمسار خبر داد.

محسن فدایی باش ۲۷ اسفندماه با اعلام این خبر اظهار کرد: هفت گروه نمایشی طی پنج روز در معابر شهری گرمسار به اجرای برنالمه های خود در این جشنواره پرداختند.

وی ادامه داد: این جشنواره با عنوان "لاله های سرخ" و به مدت پنج روز در گرمسار برگزار شد و گروه‌های شرکت کننده در مجموع بیش از ۲۱ نوبت در مکان های عمومی به اجرای نمایش پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه هر گروه در مدت برگزاری جشنواره سه نوبت اجرا داشتند گفت: این گروه ها نمایش های خیابانی خود را در نقاط کمتر برخوردار سطح شهر، گلزار شهدا و مقابل مصلی نماز جمعه و... برای گروههای مختلف مردمی اجرا کردند.

فدایی باش به برگزاری دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان اشاره کرد و افزود: آثار ارائه شده در این جشنواره دارای موضوع دفاع مقدس، شهدا و کنگره شهدا بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار اظهار کرد: در این جشنواره دو گروه نمایش از دامغان، دوگروه نمایشی از سمنان و سه گروه از دامغان حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در پایگاه میراث جهانی شهر سوخته
  • (ویدیو) کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن سه کیلو و نیم متعلق به نه هزار سال قبل
  • برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «ساخت پل میان مذاهب اسلامی»
  • موزه باستان شناسی عمارت مفخم بازگشایی شد
  • برگزاری کنفرانس بین‌المللی «ایجاد پل میان مذاهب اسلامی» در مکه مکرمه
  • ۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم
  • موزه باستان‌شناسی ارومیه آماده بازدید مسافران نوروزی
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در مرند
  • دستگیری سارقان با ۱۱ فقره سرقت در مرند
  • کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد