Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:33:32 GMT

شهرداری بوشهر شفاف سازی کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۸۴۶

شهرداری بوشهر شفاف سازی کند

بوشهر- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: از شهرداری انتظار داریم با پاسخگویی و پیگیری موارد مدنظر اعضای شورا در راستای شفاف سازی جدی تری گام بردارد.

به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون چندین درخواست کتبی پیرامون موضوع های مختلف به شهرداری ارسال شده که تاکنون جوابی دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: یکی از این درخواست ها مربوط به شفاف سازی درباره استخدام غیرقانونی در شهرداری و لزوم ارسال اسناد و مدارک آن است که در این زمینه پاسخی داده نشد.
توسلی افزود: در مورد نگهداری سرویس های بهداشتی شهر بوشهر نیز درخواست ارسال قرارداد و صورت وضعیت های تایید شده ارائه شده که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی گفت: در ارتباط با فعالیت باشگاه شاهین بوشهر نیز چهار تن از اعضای شورای شهر خواستار شفاف سازی پیرامون وضعیت مالی باشگاه شدند که در این موضوع نیز شهرداری از دادن جواب سر باز زده است.
وی گفت: در زمینه گزارش حسابرسی سال 1395 شهرداری بوشهر نیز با وجودی که بیش از یکسال از زمان منقضی شدن قرارداد گذشته گزارشی پیرامون حسابرسی این سال ارائه نکرده است.
توسلی اظهار داشت: قرارداد حسابرسی سال 1396 نیز با وجود گذشت 2 ماه از زمان انقضای قرارداد پیرامون آن اطلاع رسانی نشده است.
وی گفت: چنانچه شهرداری بوشهر ضرورتی بر توضیح و پاسخگویی نمی بیند و یا شورا اراده توضیح و شفاف سازی را ندارد تعطیلی نهاد نظارتی شورا در بوشهر به صلاح شهروندان است.
توسلی اظهارداشت: وقتی شورای شهر نتواند پیگیری و مطالبه گری کند، شهرداری نیز به عنوان زیرمجموعه این نهاد موفقیتی حاصل نمی کند.
وی یادآور شد: در قانون شوراها 15وظیفه نظارتی برای آنها تعریف شده که درراستای تحقق این مهم باید گام اساسی برداشته شود.
7212/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شورا شهرداري شفاف سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنج شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان سقز با اشاره به کمبود مسکن، خواستار تلاش ادارات مرتبط برای تسهیلگری در تولید مسکن و تسریع در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن شد.

وی با بیان اینکه پروژه فعال نهضت ملی مسکن یک‌هزار و ۲۰۰ واحدی بر اساس بازدید میدانی و گزارش خود پیمانکار پروژه، دارای پیشرفت مناسب نیست خواستار نظارت و پیگیری اداره راه و شهرسازی و تلاش جدی پیمانکار برای تسریع در آماده سازی آن شد.

فرماندار سقز با اشاره به اهمیت اشتغال در صنعت ساختمان، خواستار تلاش و جدیت اعضا به ویژه شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای تسهیلگری در این امر شد.

توان تصریح کرد: بر اساس پیشنهادات شورای مسکن استان، زمین‌های ملی اطراف روستاهایی که برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط روستایی ثبت نام شده در سامانه طرح نهضت ملی مسکن مدنظر است، برای آماده سازی و اقدامات بعدی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تحویل شود.

فرماندار سقز همچنین از مدیران بانک‌ها خواست تا بر اساس سهمیه ابلاغی نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی به نهضت ملی مسکن، تسریع نمایند.

وی با اشاره به اراضی پشت شهرک دانشگاه عنوان کرد: مشکل ۵ تعاونی از زمین‌های پانزده گانه تعاونی‌ها و یک شخص برطرف شده و شهرداری باید نسبت به صدور دستور نقشه و پروانه مطابق ضوابط و مقررات برای تعاونی‌هایی که عملیات آماده سازی را به انجام رسانده و دارای طرح تفکیکی کمیسیون ماده ۵ هستند و با شهرداری توافق کرده‌اند، اقدام نمایند.

توان بر بازپس‌گیری اراضی به اشخاص در صورت عدم احداث، تقویت توان مالی سازندگان، پیگیری اراضی ملی محدوه روستاها، ضرورت تهیه بسته‌های تشویقی برای نوسازی و بهسازی واحدهای بافت فرسوده، نظارت بر قیمت و کیفیت بتن‌های آماده، تزریق تسهیلات بانکی، رفع مشکل آسانسور مسکن‌های مهر، واگذاری زمین در صاحب و سنته برای طرح نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسات شورای مسکن هر دو هفته یک بار، تاکید کرد.

کد خبر 6081708

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند