Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@15:31:40 GMT

هنوز مشکلات دیگر مازندران تمام نشده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۸۵۳

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در دولت های نهم و دهم مطرح و فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است.

مسئولان استان سمنان و نمایندگان مردم استان در مجلس بر اجرایی شدن این طرح تاکید دارند و نمایندگان مازندران به کرات مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند.

در دولت نهم برای اجرای این طرح 7 میلیارد دلار پیش بینی شده و ساز و کارهای متعددی برای تحقق آن پیشنهاد شده بود که البته مجلس نیز با این طرح مخالفت و کارشناسان و صاحب نظران در اظهار نظرهای خویش درباره تبعات ناشی از اجرای این طرح بزرگ ملی هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هیچ شکی نیست که استان سمنان در گستره ای از اراضی خشک و بیابانی قرار گرفته و هرگونه اقدامی برای پایان یا به حداقل رساندن مشکلات ناشی از کم آبی انتظاری است که از دولت و مجلس می رود اما بنابر اطلاعات و تحلیل ها اجرای این طرح بزرگ به هر دلیلی مقرون به صرفه نیست و می بایست تدابیر دیگری اتخاذ گردد.

نگارنده متن ضمن احترام به جایگاه رفیع نمایندگان محترم استان سمنان و مازندران و حساسیت آنان در برابر مسائل این چنینی ؛ وظیفه خود می دانم مواردی چند را یادآورشوم:

1-مجلس بالاترین مرجع تصمیم گیری و وضع قوانین جاری کشور است و نمایندگان مردم و همچنین منتخبان مردم مازندران درمجلس وظایف خطیری را برعهده دارند؛ انتظارمردم از نمایندگان خویش پرهیز از حاشیه ها و انجام وظایفی است که قانون برای آنها وضع کرده و مهمترین آنها پیگیری مشکلات استان و تلاش برای رفع آنهاست؛ توجه داشته باشیم که 4 سال دوره نمایندگی زمان زیادی نیست و فرصت ها به سرعت می گذرند لذا توقع این است که مسائل ومشکلات متعدد استان در دایره توجه منتخبان مردم قرارگرفته و پی گیری و رفع نابسامانی ها ورفاه مردم در دستورکار نمایندگان محترم قرارگیرد.

2-مشکل امروز استان مازندران؛ طرح انتقال آب خزر به سمنان – که معلوم نیست چه زمانی اجرایی شود و با کدام ساز و کار- نیست؛ مازندران در تب مشکلات ناشی از عقب ماندگی ها می سوزد و مردم از نمایندگان خود در خانه ملت خواهان جدیت آنان در پیگیری مطالبات برجای مانده استان و تلاش برای ارتقاء سطح زندگی دراستان هستند.

مازندران امروز با فقر و محرومیتی دست و پنجه نرم می کند که به هیچ وجه درشان استان و مردمان مومن و باهوش و لایقش نیست؛ و مشکلات به قدری است که از هر بخشی آغاز کنیم از دیگر بخش ها غافل خواهیم شد.

3-پیگیری پروژه های اقصادی و ملی استانی؛ تلاش برای تقویت زیرساخت ها؛ پیگیری طرح های تولیدی و تلاش برای رفع موانع تولید وصنعت؛ تلاش برای بهره برداری بهینه ازظرفیت های اقتصادی استان همانند بنادر و مناطق تجاری و اقتصادی؛ تلاش برای رفع موانع تولید و گسترش صادرات؛ رفع مشکلات مربوط به اشتغال جوانان و فقرزدایی از مناطق مختلف استان و استفاده بهینه از مواهب طبیعی و ظرفیت های فوق العاده استان از جمله رسالت های خطیر منتخبان مردم درمجلس است وحال باید دید و بررسی نمود که آنانی که با شعار رفاه برای مردم و عمران و آبادانی استان به خانه ملت راه یافتند؛ چه کرده اند؟

4-عزیزان و نمایندگان محترم! امروز در شرایط بسیار حساسی به سرمی بریم و همدلی و انسجام مسئولان استان مازندران لازمه توسعه و پیشرفت برنامه ها و اهداف عالی نظام و دولت در این خطه پاک وحق مردمان لایق و غیور استان مازندران است که با تلاش موکلان خود به سطحی از زندگی که لایق آن هستند، دست یافته و انتظار دارند طرح هایی در دستور کار نمایندگان قرارگیرد که منجربه شکوفایی اقتصاد استان و خروج مازندران از وضعیت های کنونی شود.

خدایا چنان کن سر انجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سمنان دریای خزر دلار فقر مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید