Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ضمن تاکید بر پیگیری پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، گفت دادستان کل عربستان با هدف کارشکنی در پرونده این به ترکیه سفر کرد.

‌رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا معتقد است سفر دادستان کل عربستان به ترکیه در جهت کارشکنی در پرونده قتل روزنامه‌نگار مخالف عربستانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: به پیگیری موضوع قتل جمال خاشقجی در سطح بین‌المللی ادامه خواهیم داد. خواهان پاسخ‌هایی درباره سرنوشت جسد خاشقجی هستیم و نمی‌دانیم که آیا جنازه جمال خاشقجی پس از تکه‌تکه شدن به خارج ترکیه منتقل شده است یا نه.

رئیس جمهور ترکیه  با اشاره به سفر اخیر دادستان کل عربستان به استانبول گفت: متاسفانه سفر دادستان کل عربستان به ترکیه به گونه‌ای بود که برداشت ما اینطور است که برای کارشکنی آمده بود. دادستان عربستان خواستار دیدار با من شد، اما دادستان ترکیه به او پاسخ داد، «نخواهید توانست با هیچ کسی به جز من دیدار کنید». دادستان ترکیه از مقامات سعودی خواست با ما برای محاکمه متهمان قتل جمال خاشقجی در ترکیه همکاری کند.

اردوغان در ادامه اظهاراتش گفت: فردی به جز هجده متهم بازداشت شده مسئول قتل جمال خاشقجی است و او فردی است که دستور قتل او را صادر کرده است و باید معرفی شود. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، به هیئت اعزامی ما اعلام کرد جزئیات مسئله قتل خاشقجی را مشخص خواهد کرد و اقدامات لازم را در این باره صورت خواهد داد و ما منتظر عملی شدن این سخنان هستیم.

او افزود: دادستان ترکیه با وجود همه اطلاعات و مدارکی که در اختیار دارد، نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند. نماینده دستگاه اطلاعاتی عربستان ابراز عقیده کرد عامل قتل خاشقجی، احتمالا هروئین مصرف کرده بوده است، زیرا فقط شخصی می‌تواند چنین کاری بکند که هروئین مصرف کرده باشد. نماینده دستگاه اطلاعاتی عربستان از شنیدن نوار‌های صوتی قتل خاشقجی شوکه شد. متهمان به قتل خاشقجی که در بازداشت هستند باید بگویند چه کسی دستور قتل را صادر کرده است.

‌رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اضافه کرد: به ملک سلمان شاه سعودی احترام می‌گذارم و فکر نمی‌کنم در قتل خاشقجی نقشی داشته باشد، اما باید مشخص شود چه کسی دستور قتل را صادر کرده است.

نوارهای صوتی قتل خاشقجی

اردوغان  در ادامه یادآور شد: اجازه دادیم عربستان، آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، انگلیس و هر کسی که می‌خواهد نوار‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی را بشنود. در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره جنایت قتل خاشقجی گفتگو کردیم و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، را هم در بحث‌هایمان مشارکت دادیم. من دیدگاه خود درباره جنایت قتل خاشقجی را به اطلاع آن‌ها رساندم. به ترامپ، مکرون و مرکل گفتم، جنایت قتل خاشقجی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و دستور قتل از سوی مقامات بلندپایه سعودی صادر شده است.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است