Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:19:31 GMT

data مشارکت ایران در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۹۳۶

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت pulse، کشور قطر قرار است کمتر از چهار سال دیگر میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی را بر عهده داشته باشد و کوچک بودن این کشور باعث شده تا مشکلات احتمالی برای میزبانی از تیم‌ها در نظر گرفته شود.

حسن التاوادی، رییس کمیته‌ سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌آسوشیتد پرس، در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند در میزبانی برخی تیم‌ها در برگزاری جام جهانی مشارکت داشته باشد، گفت‌: این جزئی از برنامه اجرایی است ولی چیزی که واضح است این است که باید این موضوع با فیفا در میان گذاشته شود و تصمیم‌گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: قطر چندین پیشنهاد از کشورهای مختلف در رابطه با مشارکت در میزبانی تیم‌ها در طول جام جهانی دریافت کرده است. رقابت‌هایی که قرار است از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شود.

التاوادی می‌گوید: هیچ چیز هنوز قطعی نشده و در حال بررسی و مذاکره هستیم.

سایت pulse نوشت: هر اقدامی مبنی بر قبول پیشنهاد ایران یک پیشرفت اساسی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. آن هم در زمانی که آمریکا تلاش می‌کند تا این کشور را در عرصه جهانی منزوی کند.

از سال ۲۰۱۷ عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر، قطر را تحریم کردند و این کشور را متهم به روابط نزدیک با ایران و حمایت از گروه‌های اسلامی افراطی کرده‌اند. قطر اتهامات را رد کرده و همسایگانش را به تلاش برای تغییر رژیم متهم کرده است.

التاوادی اعلام کرد: او امیدوار است همسایه‌های قطر اجازه دهند که شهروندانشان در طول جام جهانی از این کشور دیدن کنند.

او هم‌چنین در پایان اعلام کرد: برنامه‌های قطر برای میزبانی جام جهانی یک تورنمنت ۳۲ کشوری است. این‌ در حالی است که جیانی اینفانتنیو، رییس فیفا نیز پیش تر اعلام کرده بود که افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به ۴۸ تیم اقدامی سخت است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان

سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات به میزبانی شریان برگزار شد.

در این جلسه که حدود ۶۰ نفر از وکلای مردم حضور داشتند، درباره اولویت‌های مجلس آتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تشکیل فراکسیونی قدرتمند با سازوکاری متفاوت از مجالس گذشته، تغییر و تحول در حکمرانی مجلس، اصلاح آئین‌نامه در راستای بازگشت قدرت به نمایندگان و صحن، انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون‌ها براساس برنامه و تخصص و حرکت به سمت مجلس کارآمد از مهمترین نکاتی بود که در سخنان منتخبان بیشترین اشتراک را داشت.

یادآور می‌شود مرحله دوم انتخابات مجلس روز جمعه ۲۱ اردیبهشت سال جاری در تهران و ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر برگزار خواهد شد و با انتخاب ۴۵ منتخب دیگر، شرایط برای آغاز به‌کار مجلس دوازدهم در روز ۷ خردادماه فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند