Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@14:32:48 GMT

data آخرین تصاویر از حرم حضرت سکینه (س)

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۱۲۰

اوایل شهریور سال ۹۵ وقتی شهر داریا در سوریه پس از ۴ سال محاصره، طی گفتگوهای کمیته‌ای به نمایندگی از گروههای مسلح با دولت سوریه به توافق رسیدند تا این شهر تخلیه شود، همه چشم ها به سمت حرم منسوب به حضرت سکینه بنت علی (س) بود تا ببییند از مزار خواهر حضرت زینب (س) چه چیزی بجا مانده است.

حرم حضرت سکینه (س) در ۵ کیلومتری جنوب غرب دمشق، برخلاف حرم حضرت زینب (س) تا پیش از سه دهه گذشته برای عموم شیعیان ناشناخته بود و بنای ساده و محقّری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۶۷ شمسی، پس از مشاهده برخی اسناد در وزارت اوقاف سوریه، از تخریب این زیارتگاه -در پی اجرای عملیات عمرانی منطقه- جلوگیری و با اطلاع حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد واحدی از روحانیون ایرانی مقیم سوریه، کمیته‌ای برای بازسازی آن تاسیس شد. دو سال پس از آزادی داریا (شهریور ۹۷)، ساکنان این شهر اجازه یافتند تا به خانه و کاشانه خود بازگردند و دولت سوریه نیز در آغاز سال ۲۰۱۸ بودجه ای معادل ۳۵ میلیارد لیره برای بازسازی زیر ساختهای داریا تخصیص داد، ولی با این حال نشانه ای از زندگی در داریا دیده نمی شود.

در ادامه آخرین تصاویر از وضعت امروز حرم حضرت سکینه (س) را مشاهده می‌کنید:

عکس از علی خارا

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)

امام علی علیه السلام فرموده‌اند: «إنتَظِرُوا الفَرَجَ و لاتَیأَسوا مِن رَوحِ اللّهِ؛» «در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید.»
منبع: بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳

امام سجّاد علیه السلام فرموده‌اند: «المُنتَظِرونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ؛» «منتظران ظهور امام مهدى علیه السلام برترین اهل هر زمان‌اند.»

منبع: بحار الأنوار

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • تجاوز اسرائیل به یک مرکز نظامی در سوریه
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • فال انبیا فردا جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • طرح جدید دیوارنگاره میدان حضرت ولی‌عصر(عج) زنجان