Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@14:49:00 GMT

احداث ۵ آب شیرین‌کن جدید در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۱۴۳

احداث ۵ آب شیرین‌کن جدید در خوزستان

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان خوزستان کلنگ احداث پنج آب شیرین‌کن جدید استان خوزستان به ظرفیت ۴۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به زمین زده شد.

 

رضا اردکانیان در نخستین برنامه سفر خود به استان خوزستان ضمن حضور در محل تصفیه‌خانه ثامن، کلنگ احداث تاسیسات آب شیرین‌کن شهر آبادان را با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز به زمین زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه با استفاده از روش RO و با اعتبار سرمایه‌گذاری اولیه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به روش BOO اجرا خواهد شد.

همچنین در این مراسم با دستور وزیر نیرو عملیات اجرایی چهار مجموعه آب شیرین‌کن دیگر نیز به صورت همزمان آغاز شد.

احداث آب شیرین‌کن به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در تاسیسات شهید باوی آبادان و با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال و احداث تاسیسات آب شیرین‌کن دریایی در شهر اروندکنار به ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال بخشی از تاسیساتی که امروز توسط وزیر نیرو به صورت همزمان عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

کلنگ‌زنی تاسیسات آب شیرین‌کن چوئبده به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌ روز با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی تاسیسات آب ‌شیرین‌کن خرمشهر به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی نیز بخش دیگری از پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان است که در جریان سفر وزیر نیرو به استان خوزستان عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد و بر این اساس ظرفیت تاسیسات آب شیرین‌کن استان ۴۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش خواهد یافت.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت : در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواخر وقت امروز هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود : طی امروز و فردا  وزش باد‌ها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

وی گفت : تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه