Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری از خریداری و فراهم شدن مقدمات لازم برای نصب سامانه DVOR در فرودگاه‌های ایلام، شیراز، کرمان، سیرجان، ارومیه، بندرلنگه و ابوموسی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین کریمی‌فرد با اعلام این خبر عنوان کرد: وظیفه اصلی اداره مهندسی تجهیزات ناوبری، پشتیبانی تعمیر، نگهداری، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های کمک ناوبری و نیز تهیه مشخصات فنی سیستم‌های موردنیاز (SOW)، بررسی طرح‌های ارسالی شرکت‌ها، اعلام نیاز برای خرید تجهیزات کمک ناوبری موردنیاز فرودگاه‌ها و نیز همکاری تنگاتنگ با مرکز وارسی پرواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری با اشاره به این‌که اکنون 220 دستگاه کمک ناوبری در بیش از 80 سایت فعال است، گفت: سامانه ILS فرودگاه ساری در حال نصب است و خریداری و انجام کارهای مقدماتی نصب این سامانه در شش فرودگاه دیگر شامل مشهد، امام‌خمینی، اهواز، رشت، بندرعباس و باند 29 راست مهرآباد انجام‌شده است.

وی عنوان کرد: هم‌چنین در حال نوسازی DME سایت DVOR تقی قنبر بیرجند و DME سایت DVOR فرودگاه کرمانشاه هستیم.

کریمی‌فرد در معرفی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری طی یک سال اخیر گفت: در این راستا می‌توان به نصب سامانه VOR فرودگاه شاهرود، نصب سامانه DVOR فرودگاه‌های گرگان و رشت، نصب ILS فرودگاه‌های یزد و گرگان و نیز تعمیر بردهای اساسی ILS ده فرودگاه، تعمیر DME پانزده فرودگاه، تعمیر برد DVOR پنج فرودگاه و تعمیر VOR هشت فرودگاه در شرایط تحریم اشاره کرد.

وی با اشاره به تحقق صرفه‌جویی 190 هزار یورویی با تعمیر اساسی بردهای سامانه‌های کمک ناوبری افزود: عمر مفید دستگاه‌های کمک ناوبری 15 سال است و توانسته‌ایم با تعمیر سامانه‌ها عمر مفید و کارایی آن‌ها را افزایش دهیم.

کریمی‌فرد هم‌چنین با اشاره به بازسازی اساسی DVOR فرودگاه ایلام گفت: توانستیم این سامانه را پس از سانحه حریق در فاصله زمانی اندکی بازسازی اساسی و عملیاتی کنیم.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری افزود: خوشبختانه باوجود کمبود نیروی انسانی توانسته‌ایم باهمت و تلاش در حوزه‌های نصب، تعمیر و نگهداری سامانه‌های کمک ناوبری به‌صرفه جویی ارزی بالغ‌بر 500 هزار یورو برسیم. 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ILS فرودگاه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه ايلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند