Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@20:29:36 GMT

ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۳۲۷

ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان، صبح امروز در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان، گفت: عمر ارزشمندترین نعمت پروردگار است، به‌طوری که تمام نعمت‌ها اعم از مال، دین و کمک به مستمندان همگی جزء نعمت فرصت هستند که باید قدر آن دانسته شود.
وی افزود: ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست؛ فرصتی گرانبها در اختیار انسان است تا خود را به تکامل برساند؛ باید قدر ثانیه‌هایی که می‌گذرند و عمری که سپری می‌شود را با استفاده درست از آن، دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: فرصت و وقت را که خداوند در اختیار قرار داده، نباید بیهوده صرف کرد، بلکه در اعمال صالح و کارهایی که برای شخص و جامعه مفید باشد، به‌کار گرفت و از این عمر و فرصتی که الله تعالی در این دنیا داده و این دنیا را برای سازندگی و رهگذر آخرت قرار داده، بهره گیری و استفاده کرد تا مقدمه خسران آخرت نباشد.
وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند « إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا» همانا برای پروردگار شما در دوران زندگی شما لحظه‌های بسیار سودمند و مغتنم روی می‌آورد، خودتان را در معرض آن لحظه‌های سودمند قرار دهید و استفاده شایان ببرید.
مولوی ساداتی اظهار کرد: الله متعال مؤمنان را در زندگی مورد آزمایش قرار می‌دهد که آیا واقعا ایمان پخته و باور کامل دارند یا نه همین‌که مشکلی را جلوی راه خود ببینند از تلاش و دعا و عبادت دست برمی‌دارند، می گویند فایده‌ای ندارد، این چنین کسی است که در امتحان ناکام مانده است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت سراوان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان، افزود: مردم جمهوری اسلامی و کشور خود را دوست دارند، در مقاطع مختلف هم این را ثابت کرده‌اند، اما از عملکرد برخی مسئولان رضایت ندارند؛ اداراتی که نه تنها پاسخگوی مردم نیستند بلکه موجب سرگردانی و ناامیدی مردم می‌شوند در واقع ندانسته اهداف دشمنان را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه

به گزارش مبلغ، دکتر سعید طاووسی مسرور، مدرس شیعه‌شناسی دانشکدهٔ الهیات علامه طباطبایی، در یادداشتی به بررسی کتاب کافی پرداخته و نوشته است: «این‌گونه نیست که تمام روایات این کتاب صحیح باشد، بلکه احادیث این کتاب از نظر مؤلف آن صحیح است. شیخ، خود ابزار بررسی صحت احادیث این کتاب را در اختیار آیندگان قرار داده است. این ابزار مفید، ذکر سند هر حدیث است. بنابراین امروزه با نقد سندی و متنی می‌توان به نقد روایات «کافی» پرداخت و ممکن است در بین انبوهی از روایات صحیح و معتبر، با برخی روایات ضعیف و غیرقابل پذیرش نیز مواجه شویم.»

این یادداشت به دو سوال مهم پاسخ می‌دهد:

۱- آیا تمام روایت‌های کافی صحیح است؟

۲- آیا این روایت که از امام زمان مشهور شده که: «کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است»، حدیث صحیحی است؟

یادداشت دکتر سعید طاووسی مسرور به مناسبت ۱۹ اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ کلینی، به پرسش های بالا پاسخ می دهد. متن کامل یادداشت را این‌جا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904497

دیگر خبرها

  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه
  • تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • فرصت حج برای غزه
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • جهش کیفی و کمی تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم