Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- يک رسانه چيني در مطلبي تحليلي خاطر نشان کرد تحريم هايي که دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا به بهانه هاي واهي عليه ايران اعمال کرده قبل از اينکه حتي اجرايي شود، شکست خورد.

به گزارش ايرنا چاينا ارگ روز سه شنبه نوشت: تحريم هاي آمريکا براي دنيا بي معنا است و بهانه جويي هاي ترامپ عليه ايران براي نقض برجام نتوانست قدرت هاي بزرگ را قانع کند و آنها به هيچ وجه با تحريم ها همراهي نخواهد کرد و از ابتدا اين تحريم ها شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين روزنامه چيني مي نويسد قدرت هاي ديگر از جمله کشورهاي اروپايي مي خواهند با ايران معاملات تجاري معمول داشته باشند آنها مي گويند در برجام هيچ خطايي از ايران سرنزده و اين کشور به تعهداتش پايبند بوده و اين موضوع را آژانس بين المللي انرژي اتمي هم در 12 گزارش تاييد کرده است.
گزارش ادامه مي دهد «ترامپ و دولت آمريکا اين بار بيش از هر زمان ديگري در اجراي تحريم ها عليه ايران تنها هستند» در حالي که کشورهاي ديگر پافشاري مي کنند بايد براي برجام ارزش قايل شد و آن را اجرا نمود همه طرف هاي ديگر نيز تا اکنون به آن پايبند بوده اند.
`چاينا ارگ` نوشت اروپا نمي خواهد اجازه دهد شرکت هاي اين قاره قرباني منافع يکجانبه ترامپ و دولت وي شوند و براي همين به دنبال ايجاد سامانه مستقل پرداختي بانکي هستند که کشورهاي ديگر هم مي توانند به آن ملحق شوند.
گزارش تاکيد مي کند که کشورهاي اروپايي از جمله انگلستان، فرانسه و آلمان تحريم هاي آمريکا را از اساس محکوم کرده و افزوده اند «ايران خطايي مرتکب نشده است که اجازه بازگشت تحريم ها عليه اين کشور داده شود».
در همين حال روسيه اعلام کرده است هر کاري لازم باشد انجام مي دهد تا تجارت اين کشور با ايران ادامه يافته و گسترده تر شود چين هم افزوده است به برجام پايبند است و روابط عادي تجاري با ايران را حفظ خواهد کرد.
چاينا ارگ تصريح کرد «ترامپ از همان پرتگاهي که بر فرازش براي تحريم ايران قرار گرفته بود خيلي زود سقوط کرد» و دولت او نه تنها نتوانست برنامه به صفر رساندن تحريم هاي نفتي را اجرا کند بلکه مجبور شد تا به کشورهاي بزرگ خريدار نفت ايران معافيت بدهد.
رسانه چيني مي نويسد که اين دور از تحريم ها بنا به دلايلي که اعلام شد هم شکست خورده و هم بي معنا است و تنها مجريانش عربستان، آمريکا و اسراييل بوده اند که ساز دشمني با ايران مي زنند اما آنها هم به خواسته هايش نخواهند رسيد و کشورهاي ديگر خيلي زود از تحريم هاي آمريکا عبور کرده به طوري که تجارت با ايران و خريد نفت اين کشور در جريان است.
به گزارش ايرنا دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا 18 ارديبهشت ماه گذشته خروج آمريکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله ديگر کشورهاي امضا کننده اين توافق يعني انگليس، فرانسه، آلمان، چين و روسيه ضمن محکوم کردن خروج اين کشور از اين توافق چندجانبه بين المللي، تاکيد کردند که به برجام پايبند مانده و از تجارت شرکت هايشان با ايران حمايت مي کنند.
ترامپ روز دوشنبه گذشته مجددا تحريم ها بر ايران را اعمال کرد اما او چند ساعت بعد از اعلام اين موضوع هشت کشور از جمله کره جنوبي را از تحريم هاي نفتي معاف کرد.
کارشناسان و ناظران منطقه اي و بين المللي تاکيد دارند که آمريکا هرگز قادر نيست خريد نفت از ايران را با اعمال تحريم ها به صفر برساند و حتي وزير نفت سعودي اعتراف کرده است که عربستان قادر نيست با افزايش صادرات خود مانع افزايش بهاي نفت در بازار جهاني شود.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد