Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری همایش، نخستین همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» به دبیری روح الله حسینی، صبح روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران افتتاح شد و پس از صحبت های میزبان و برخی از مسئولان حاضر در این همایش، نیکولاس رامبز نویسنده و نظریه پرداز سینما با سخنرانی خود با موضوع «رمان های تجربی و سینمای دیجیتال، واکاوی یک ارتباط» این همایش را به شکل رسمی افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکولاس رامبز در بخشی از صحبت های خود با اشاره به همدلی ادبیات با سینما در عصر دیجیتال گفت: یکی از نشانه های دوره دیجیتال، توانایی فزاینده بیننده فیلم با خواننده ادبیات برای کنترل فعالانه آثار است. در عصر دیجیتال علاقه به نظریه عواطف افزایش یافته است و علم روانشناسی توضیح می دهد چطور هنگامی که عمیقا در یک فیلم یا کتاب غرق شویم احساسات و همدلی و انتقال تفکر فعال می شود. یک مثال عالی برای این مطلب، سینما و ادبیات در عصر دیجیتال است چون یکی از خصیصه های آنها خواننده یا بیننده فعال است.

مونیکا مانگانلی طراح صحنه و متخصص جلوه های ویژه، دیگر سخنران این همایش بود. این طراح صحنه درباره «روابط مبتنی بر تجربه و مهارت بین سینما و هنرهای دیگر در عصر دیجیتال» سخنرانی کرد و در بخش هایی از صحبت های خود گفت: سینما در عصر دیجیتال یک فرصت بزرگ عرضه می کند که این فرصت به اعتقاد من رویکرد چندرشته ای به تحقیقات و مشاغل هنری است. سینما و پتانسیل های دیجیتالی، ابزار فوق العاده ای است که کاربران خود را وادار می کند برای روایت داستانشان آزادانه تر فکر کنند و پایشان را از دنیای هنرهای اجرا و هنرهای سینمایی فراتر بگذارند.

بخش دوم سخنرانی ها درباره «مشاغل سینما در عصر دیجیتال: حرفه های گذشته و حرفه های نو» بود و پرویز اجلالی جامعه شناس و پژوهشگر ارشد حوزه مطالعات میان رشته ای با موضوع «گفتمان سینمای دیجیتال، درکی نو از سینما در ایران» سخنرانی کرد و در پایان هم جان جاست درباره «ترکیب نقاشی و سینما برای خلق محتوای تصویری مدرن» صحبت کرد.

پرویز اجلالی در بخش هایی از صحبت های خود گفت: در ایران مثل همه جا از آغاز پیدایش سینما گفتمان های متفاوتی از سینما ظهور کرده است که این گفتمان ها سلطه یافته و از میان رفته و همواره میان گفتمان های گوناگون مبارزه سختی در جریان بوده است. از میان این گفتمان ها می توان  به  گفتمان های سینما همچون شگفتی، سینما همچون نماد غرور ملی، سینما همچون نشان مدرنیت، سینما همچون مهمترین سرگرمی خانواده شهری، سینما همچون هنر، سینما همچون معصیت و گناه، سینما همچون تبلیغ دین، سینما همچون دانشگاه اشاره کرد.

جان جاست آخرین سخنران روز اول همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» بود که درباره «ترکیب نقاشی و سینما برای خلق محتوای تصویری مدرن» صحبت کرد.

همچنین در روز نخست از همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» ۲ پنل تخصصی با عناوین «سینما در عصر دیجیتال: پایان یا شروعی دوباره» و «روش های نوین داستان گویی» برپا شد و در پایان روز اول این همایش، کارگاهی با عنوان «تاثیر ابزارها و شیوه های قصه گویی تعاملی رایج در بازی های ویدئویی بر سینما» با مدیریت متین ایزدی برگزار شد.

نخستین همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه آغاز شده است و تا فردا ۲۳ آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران ادامه دارد.

کد خبر 4456909 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: روح الله حسینی مدرسه ملی سینما همایش سینما در عصر دیجیتال تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه هالیوود سینمای مستند کنسرت موسیقی سریال ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش

سرمربی تیم ملی اسنوکر گفت: از زمانی که سرخوش و وفایی در اسنوکر حرفه‌ای‌های جهان قرار گرفته‌اند اسپانسرها به این رشته ورود و سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند.

کامران شهلایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر امیر سرخوش و حسین وفایی دو ورزشکار اسنوکر کشورمان هستند که در این رشته به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. وفایی مدت یکسال است که روند حرفه‌ای را در اسنوکر طی می‌کند و سرخوش به تازگی در انجمن حرفه‌ای های جهان قرار گرفته و در آکادمی بزرگ انگلیس روند پیشرفت را سپری می‌کند.

وی افزود: پیش از این اسنوکر در کشور مطرح نبود و جایگاهی در جهان نداشتیم حتی هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در این رشته نبود اما از زمانی که حسین وفایی این رشته را در جهان مطرح کرد این رشته از حالت آماتوری خارج شده و اکنون جنبه بین‌المللی پیدا کرده است. به طوری که اکنون اسپانسرهای خوبی در حال سرمایه‌گذاری در این رشته هستند.

سرمربی تیم ملی اسنوکر با اشاره به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این رشته و اعزام ورزشکاران اسنوکر و پاکت بیلیارد به مسابقات ایندورگیمز، تصریح کرد: رقابت‌های داخل سالن آسیا آبان در تایلند برگزار می‌شود و قرار است با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما نیز در دو رشته اسنوکر و پاکت بیلیارد در دو بخش زنان و مردان شرکت کنیم.

شهلایی گفت: اسنوکر پیش از این مظلوم واقع شده بود اما از زمانی که سرخوش و وفایی حرفه‌ای شده‌اند این رشته جایگاه خود را نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز پیدا کرده و پشتوانه‌های خوبی در این رشته شناسایی شده‌اند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در آینده با حمایت های خوب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم تعداد ورزشکاران حرفه‌ای خود را نه تنها در اسنوکر بلکه در پاکت بیلیارد نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر اقتصاد کسب و کارها
  • تنها نقطه اشتراک نکونام و خطیر در روزهای سخت
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش
  • یازده هزار مشترک آذربایجان‌غربی، بسیار بدمصرف بودند
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم
  • شناسایی ۱۱ هزار مشترک پرمصرف گاز در آذربایجان‌غربی
  • گسترش طب ایرانی با مشارکت فعالانه در همایش طب سنتی ایرانی
  • تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران | ورود خودروهای برقی چطور محدوده طرح را عوض می کند؟
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • بیت‌کوین لرزید / قیمت روز ارزهای دیجیتال