Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@15:44:30 GMT

راه‌اندازی موزه مجاهدت‌های خاموش در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۴۴۶

راه‌اندازی موزه مجاهدت‌های خاموش در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه، بااشاره به فعالیت قدیمی‌ترین ساختمان رادیو و تلویزیون محلی ایران در ارومیه، به‌عنوان موزه تاریخی، اظهار کرد: این ساختمان متعلق به شهرداری ارومیه است که با همکاری اداره اطلاعات آذربایجان‌غربی، به‌عنوان موزه و گنجینه‌ای، برای پاس‌داشت 40 سال مجاهدت و ایثارگری‌های حافظان امنیت و آرامش شهر و استان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون هیچ‌گونه سندی از عملیات و مبارزات حافظان امنیت و آرامش برای انتقال به نسل‌های آینده در معرض عموم قرار نگرفته و همچنین جهت زنده‌ کردن یاد و نام شهدای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و اطلاعات آذربایجان‌غربی و با عنایت شورای اسلامی شهر ارومیه و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ادار‌ه‌کل اطلاعات استان، ایجاد موزه مجاهدت‌های خاموش در ساختمان رادیو و تلویزیون سابق در دستور کار قرار گرفت.
شهردار ارومیه بابیان اینکه ساختمان رادیو و تلویزیون سابق از نظر تاریخی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده‌است، گفت: بر این اساس، بر لزوم ایجاد موزه‌ای در آن ساختمان توافق شد و از آنجایی که موزه در شهر ارومیه وجود داشت، لذا مقرر شد این ساختمان به‌عنوان موزه مجاهدت‌های خاموش، موزه اسنادی که بتواند تاریخ انقلاب اسلامی ارومیه و آذربایجان‌غربی را برای نسل‌های آینده به تصویر بکشد، ایجاد شود.
حضرت‌پور تصریح کرد: در زمان خریداری این ساختمان توسط شهرداری، بر ایجاد تالار شهر توافق شد، اما با توجه به ساخت تالار بزرگ ارومیه و نبود موزه اسناد رشادت‌های مبارزان این دیار، تصمیم بر ساخت موزه در این ساختمان شد.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: پس از اتمام مطالعات ساختمان تلویزیون سابق، این مکان به‌عنوان موزه مجاهدت‌های خاموش، وارد فاز اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن شهرداری ارومیه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری، در حاشیه برگزاری جشنواره گردشگری، فرهنگی و ورزشی دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری ارومیه و استان بوده که این روز‌ها میزبان مسافران زیادی از سطح کشور است و هدف برگزاری این جشنوارهجذب گردشگر و معرفی هر چه بیشتر دریاچه ارومیه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این اداره‌کل در راستای معرفی آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سواحل دریاچه چند پروژه عمرانی را در اولویت قرار داده است.

او گفت: راه‌اندازی غرفه غذای سنتی با مشارکت واحد‌های بوم‌گردی، اجرای موسیقی سنتی، اجرای مراسم آئینی و مسابقه از جمله برنامه‌های این جشنواره بودند.

دیگر خبرها

  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • فردا قطعی برق در مناطقی ار ارومیه
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری