Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@11:54:24 GMT

گونه نادر لک لک سیاه در سیستان مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۷۸۶

گونه نادر لک لک سیاه در سیستان مشاهده شد

حامد شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک بعد از گشت هشت سال در حین گشت زنی موفق به شناسایی این پرنده کمیاب شدند.
وی افزود: لک ‌لک سیاه با طول حدود 95 سانتیمتر دارای پر و بال سیاه براق و آبزی است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک با اشاره به ویژگی های این گونه جانوری گفت: لک لک سیاه از جمله پرندگان کمیاب ایران است که در نواحی آبهای شور و شیرین، رودخانه‌های کم‌عمق با ساحل شنی، کانال‌ها، جزایر، اراضی سیلاب‌ گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه‌ها به سر برده و معمولا روی درختان آشیانه می‌ سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرکی گفت: در سالهای گذشته نیز محیط بانان نیکشهر این پرنده را در آب بندهای خاکی این شهرستان مشاهده کردند.
به گزارش ایرنا لک لک سیاه، دارای پر و بال سیاه براق با جلای زرشکی و سبز و سطح شکمی سفید است همچنین منقار، دور چشم و پاهای این پرنده سرخ رنگ است.
در پرنده جوان، منقار و پاها سبز رنگ بوده، زیر تنه سفید، سر و پشت این پرنده سیاه با جلای بنفش سبز و چشمانی قهوه ای رنگ دارد و از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک ها تغذیه می کند.
لک لک سیاه از جمله پرندگانیست که تابستان ها به تعداد کم و نیز به صورت مهاجرعبوری دیده می شود و تعداد محدودی از آنها زمستان ها را در سواحل جنوبی ایران می گذرانند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پرندگان حشرات حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان قهوه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است