Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آتش سوزی جنگلی در کالیفرنیا خسارت های زیادی به بار آورده است. این در حالی است که دونالد ترامپ ادعا می کند مدیریت نادرست جنگل ها به این آتش سوزی منجر شده است.

در همین راستا دانشمندان اعلام کرده اند انسان و طبیعت به نوبه خود در ایجاد این آتش سوزی نقش داشته اند اما مدیریت جنگل نقش مهمی در این باره نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان بادهای خطرناک آتش را در جنگل ها گسترش داده اند. از سوی دیگر تغییرات آب وهوایی ناشی از  فعالیت های انسانی نیز به خشکیدن و مردن درختان و بوته ها منجر می شود و به این ترتیب شرایط برای گسترش آتش سوزی بیشتر می شود.

کریستن تورنیک از موسسه تاثیرات تحقیقات آب وهوایی پوتسدام در آلمان می گوید: عوامل طبیعی و گرمایش جهانی ترکیبی مرگبار به وجود آورده اند.

از سوی دیگر فیلیپ دنیسون از دانشگاه یوتا نیز می گوید هرچند عوامل مختلفی این آتش سوزی را تشدید کرده اند اما مدیریت جنگل ها جزو این عوامل نیست.

ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت:به جز مدیریت ضعیف جنگل ها، هیچ دلیلی برای این آتش سوزی های جنگلی عظیم، مرگبار و پرهزینه در کالیفرنیا وجود ندارد .

کد خبر 4456954 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی دونالد ترامپ گرمایش زمین نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات اینترنت محمد جواد آذری جهرمی فیس بوک هوشمندسازی هوش مصنوعی شبکه اجتماعی ناسا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

دیابت با بسیاری از عوارض طولانی مدت همراه است که یکی از آن‌ها زخم‌های مزمن است. زخم‌های دیابتی ممکن است برای چندین ماه یا حتی چندین سال بهبود نیابند.

نتایج به دست آمده توسط دانشمندان مبنی بر تاثیر اسفناج بر تسریع بهبودی زخم‌های دیابتی ممکن است به دلیل وجود ویتامین‌هایی در اسفناج باشد که با افزایش سطح کلاژن، فیبروبلاست‌ها و تراکم عروقی در زخم‌ها، در روند بهبودی تسریع ایجاد می‌کنند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که می‌توان از عصاره اسفناج برای درمان موثر زخم‌های دیابتی مزمن استفاده کرد، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

عصاره اسفناج همچنین حاوی تیلاکوئید‌ها و انواع اسید‌های آمینه است، همچنین گلوتامین موجود در آن نقش مهمی در کاهش التهاب و بهبود زخم‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • برناردو: به این دلیل رئال 14 لیگ قهرمانان دارد
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • حمله سارقان به جواهرفروشی در کالیفرنیا + فیلم
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • طارمی چگونه مانع رسوایی بزرگ پورتو شد؟!
  • روزنامه پرتغالی: طارمی مانع از یک رسوایی بزرگ
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟