Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:28:43 GMT

پیروز حناچی کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۰۰۲

پیروز حناچی کیست؟

تابناک: پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است.


وی ورودی ۱۳۶۳ رشته معماری پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۷۱ از دانشکده معماری دانش آموخته و فارغ التحصیل ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ است.


دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهر‌های تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری نام برده می‌شود. برخی از گمانه زنی‌ها از پیروز حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های شورای پنجم پایتخت برای شهرداری تهران نام می‌برند.


حناچی در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب گردید.


پیروز حناچی در دولت اول سیدمحمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.


همچنین پیروز حناچی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. پیروز حناچی در حال حاضر ریاست نهاد جهانی غیرولتی فرهنگی دوکومومو در ایران است. وی همچنین با حکم رئیس جمهور حسن روحانی، یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور است.


حناچی رساله خود را با عنوان «مبانی نظری مرمت شهری در شهر‌های تاریخی ایران» دفاع کرد. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است.


وی دانشیار پایه ۲۳ است و تعداد زیادی مقاله را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان ترجمه کرده است. همچنین ترجمه کتاب‌های متعددی در زمینه میراث جهانی و تئوری مرمت با ترجمه حناچی از سوی موسسه چاپ و انتشار دانشگاه تهران منتشر شده است؛ و مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور است. وی همچنین اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی دانشگاه را به عهده داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهردار جدید تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران می بایست در مورد مسائل شهرسازی اگر آگاهی لازم را ندارد کسب اطلاع کند، گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم که از دانش، علم و تجربه نخبگان استفاده کند.

وی با بیان اینکه زمانی که از دانش افراد خبره بهره مند نشوند، می‌شود وضعیت پارک لاله، اظهار کرد: بار دیگر تأکید می‌کنم که شهرداری تهران لازم است که از افکار عمومی مراقبت کند.

عباسی تأکید کرد: سرانه‌ها به اندازه کافی در محدوده پارک لاله وجود دارد و زمین باز در اطراف دانشگاه تهران زیاد است و می‌توان هر برنامه ای که شهرداری تهران برای پارک لاله دارد، به آنجا منتقل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان