Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:15:46 GMT

افزایش ۷۳ درصدی صادرات کالا از پاکستان به قطر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۰۸۵

افزایش ۷۳ درصدی صادرات کالا از پاکستان به قطر

نخست وزیر پاکستان در دیدار با فرمانده ستاد ارتش قطر گفت: افزایش روابط با دوحه برای ما خوشایند است و منافع دو کشور را در پی دارد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در دیدار با «غانم بن شاهین» فرمانده ستاد ارتش قطر اعلام کرد: گسترش ارتباط میان اسلام آباد و دوحه برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باز شدن دفاتر ویژه کار از سوی قطر در پاکستان باعث ایجاد فرصت شغلی برای بیش از 100 هزار پاکستانی شده است و ما این کار دولت قطر را اقدامی بسیار مثبت ارزیابی می‌کنیم.

عمران خان افزود: از زمان روی کار آمدن دولت جدید پاکستان روابط تجاری ما با قطر افزایش چشم‌گیری داشته و صادرات کالا از پاکستان به قطر بیش از 73 درصد افزایش داشته است.

در این دیدار طرفین از افزایش روابط استراتژیک و نظامی نیز استقبال کردند و قرار است به زودی مانورهای نظامی مشترکی نیز برگزار شود.

غانم بن شاهین نیز ضمن ابلاغ پیام دوستی امیر قطر به عمران خان گفت: ما اسلام آباد را شریک تجاری و دوستی همراه می‌دانیم که در مشکلات از ما حمایت کرده است.

فرمانده ستاد ارتش قطر افزود: استقبال پر شوری که از سوی مسئولین دولت پاکستان مشاهده کردیم نشان می‌دهد که آنها احترام فراوانی برای ارتباط با قطر قائل هستند.

وی افزود: دولت دوحه آماده افزایش همه جانبه همکاری‌های خود با اسلام آباد در تمامی زمینه‌های ممکن است.

گفتنی است پس از تحت فشار قرار گرفتن قطر از سوی لابی عربستان، دولت‌های پاکستان و ترکیه روابط خود با دوحه را به شدت افزایش داده‌اند.

نزدیک شدن اسلام آباد به دوحه و حمایت ترکیه از این ارتباط شائبه ایجاد ائتلاف‌های جدید اقتصادی را در منطقه به وجود آورده است که می‌تواند آهسته قدرت‌مند نیز بشود.

قطر در سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال است و به همین دلیل برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز از کارمندان پاکستانی کمک می‌گیرد.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار به کسب رتبه هفت کشوری گمرکات استان در مبادلات تجاری اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات سال گذشته از گمرکات استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بود و این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد برشمرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

 

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴