Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رویترز،‌ برای دومین سال متوالی از تعداد دانشجویان خارجی که برای تحصیل در مراکز آموزش عالی آمریکا وارد این کشور می شوند، کاسته شده است. 

کاهش تعداد متقاضیان خارجی تحصیل در آمریکا با تلاش های دولت دونالد ترامپ در زمینه تشدید محدودیت ها برای دانشجویان خارجی همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ارزیابی سالانه ای که موسسه آموزش بین المللی انجام داده است، تعداد دانشجویان خارجی جدیدی که برای سال تحصیلی 18-2017 در موسسات آموزش عالی آمریکا ثبت نام کردند، در مقایسه با سال قبل 6/6 درصد کاهش داشته است. این درحالی است که این رقم در سال قبل در مقایسه با سال پیش از آن 3/3 درصد کاهش داشته است.
عوامل مختلفی بر این روند تاثیرگذار بوده اند. بر اساس برخی تحلیل ها به عنوان مثال تغییر در روال صدور روادید و ایجاد تغییرات در سیاست های مهاجرت که دولت ترامپ آنها را اعمال کرد، مانع از ثبت نام برخی دانشجویان بین المللی در مراکز آموزش عالی آمریکا شده است.
از طرف دیگر به گفته آلن گودمن، رئیس موسسه آموزش بین المللی، افزایش قیمت دلار موجب شده است شهریه مراکز آموزش عالی آمریکا در مقایسه با دانشگاه های کانادا و اروپا گران تر تمام شود، علاوه بر آنکه اخبار مربوط به تیراندازی ها در آمریکا نیز در منصرف کردن دانشجویان از تحصیل در آمریکا موثر بوده است.
گودمن گفت: موضوعات مختلف از امنیت گرفته تا هزینه و احتمالا سیاست های صدور روادید در این روند تاثیر گذار بوده اند.
با تحت فشار قرار گرفتن منابع سنتی تامین بودجه مراکز آموزش عالی آمریکا مانند بودجه ای که دولت به آنها می پردازد، دانشجویان خارجی به منبع مهم درآمد برای این مراکز تبدیل شده اند.
همانند سال های قبل بیشتر دانشجویان خارجی مراکز آموزش عالی آمریکا را دانشجویان چینی، هندی و کره جنوبی تشکیل می دهند که در کل 56/1 درصد از دانشجویان خارجی را شامل می شوند.
برخی از کارشناسان مهاجرت و همچنین روسای مراکز آموزش عالی آمریکا کاهش دانشجویان خارجی در این کشور را ناشی از تلاش های دولت ترامپ برای محدود کردن مهاجرت و این حس کلی که فضای سیاسی آمریکا مخالف مهاجرت و دشمن خارجی هاست، می دانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امريکا دانشجو خارجي کاهش ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی

اطلاعیه شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا، شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتشر شد، این انتخابات به صورت الکترونیکی در سامانه جامع مدیریت نشریات دانشگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به نشانی journals.dmsrt.ir در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ طبق زمانبندی انتخابات برگزار خواهد شد.

دانشجویان فعال نشریات دانشجویی می‌توانند جهت ثبت نام الکترونیکی کاندیداتوری که شرایط نامزدی و روش ثبت نام در ماده ۶ و ۷ شیوه نامه پیوست آمده است در سامانه مذکور ( journals.dmsrt.ir ‬) از ۲۱ فروردین ماه‬ تا ۲۷ فروردین ماه اقدام کنند.

شرایط نامزدی در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه (مطابق ماده ۶ شیوه نامه پیوست):

۱- مدیرمسئول نشریه فعال باشد.

۲- ملاک برای تعیین احراز شرایط نامزدی در انتخابات همان ملاک آئین نامه آموزشی و تحصیلات تکمیلی است که شامل هشت ترم (تبصره ۲ ماده ۶) برای مقطع کارشناسی، چهار ترم برای مقطع کارشناسی ارشد و هشت ترم برای مقطع دکتری است.

تبصره ۲- بر این اساس بند ۲ این ماده دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که شاغل به تحصیل در سال آخر مقطع تحصیلی خود می‌باشند در صورتی می‌توانند اعلام نامزدی نمایند که دو ترم تحصیلی دیگر در دانشگاه به عنوان دانشجو حضور داشته باشند. دانشجوی شاغل به تحصیل در ترم ۸ مقطع کارشناسی با شرط داشتن ۱۵ واحد درسی غیر از واحدهای درسی ترم جاری (ترم ۸) می‌تواند در انتخابات نامزد شود. دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی با شرط تعهد مبنی بر باقی ماندن دو ترم از تحصیل خود می‌توانند نامزد انتخاب شوند.

شرایط ثبت نام الکترونیکی نامزدی در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه (مطابق ماده ۷ شیوه نامه پیوست)

ماده ۷- نامزدها می‌بایست در هنگام ثبت نام، مدارک ذیل را در سامانه جامع نشریات دانشگاهی بارگذاری کنند.

۱- کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل در نیمسال جاری در خصوص دانشجویان و یا کارت پرسنلی و یا عضویت هیأت علمی در خصوص کارکنان و اعضای هیئت علمی.

۲- بارگذاری شماره‌های منتشرشده طبق جدول مندرج در تبصره ۳ ماده ۱ در سامانه جامع نشریات دانشگاهی journals.dmsrt.ir.

دانلود شیوه نامه انتخابات

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات
  • جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی
  • شمار مصدومان حوادث جاده‌ای امسال