Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: هیئت دولت اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی را تصویب کرد.
به گزارش خرداد،  به نقل از دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه 13 /8 /1397 به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب 1362 ـ اصلاح تقسیمات کشوری در استان مرکزی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تصویب نامه روستای تلخاب مرکز دهستان تلخاب بخش خنجین شهرستان فراهان در استان مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر تلخاب شناخته می‏ شود.
همچنین مرکز دهستان تلخاب از روستای تلخاب به روستای شیرین ‏آباد دهستان یادشده تغییر می‏ یابد.
همچنین در جلسه 13 /8 /1397 هیئت وزیران  به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری - مصوب 1362- با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی زیر در استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود:
الف- نام دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر به چهاردانگه شمالی تغییر ‏می‏یابد.
ب- انتزاع تعدادی از روستا ها و مکان ها از دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر و الحاق آن به دهستان چهاردانگه بخش یادشده.
پ – ایجاد دهستان چهاردانگه جنوبی به مرکزیت روستای کورن با ترکیب روستاها، مزارع  و مکان ها، در تابعیت بخش هوراند شهرستان اهر ،
ت- دهستان نقدوز به مرکزیت روستای نقدوز از ترکیب تعدادی از روستاها، مزارع و مکان‌ها، در تابعیت بخش مرکزی شهرستان اهر ایجاد ‏شود.
ث - بخش چهاردانگه به مرکزیت روستای آق‌براز از ترکیب دهستان‌های چهاردانگه شمالی و چهاردانگه جنوبی در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‏شود.
ج - بخش فندقلو به مرکزیت روستای تازه‌کند از ترکیب دهستان‌های قشلاق و نقدوز در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‏شود.
چ - شهرستان هوراند به مرکزیت شهر هوراند از ترکیب بخش‌های« بخش مرکزی از ترکیب دهستان‌های دودانگه و دیکله،  بخش چهاردانگه» ایجاد ‏شود.
هیئت وزیران در جلسه 13 آبان 1397 نیز بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب 1362 ـ  روستای خوشه ‏مهر مرکز دهستان بناجوی شرقی بخش مرکزی شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی را به شهر تبدیل و به عنوان شهر خوشه ‏مهر شناخت و مرکز دهستان بناجوی شرقی از روستای خوشه‏ مهر را به روستای چلغائی دهستان یادشده تغییر داد. برچسب ها: هیات دولت ، آذربایجان شرقی ، استان‌های مرکزی

منبع: خرداد

کلیدواژه: هیات دولت آذربایجان شرقی استان های مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند

مرتضی افقه، استاد اقتصاد دانشگاه اهواز در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که دولت به مجلس ارائه کرده است، به خبرنگار قدس تصریح کرد: بنده با پیشنهاد دولت در این لایحه مبنی بر کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد کاملاً موافق هستم. این به معنای کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید است که بسیار مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم کاهش مالیات بخش تولید هر چه سریع تر در مجلس مصوب شود تا تولیدکنندگان از این امر بهره ببرند. در شرایط فعلی، تولید از جوانب مختلف تحت فشار است، این طور حمایت ها از تولید می تواند کمک کننده باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه اهواز خاطرنشان کرد: هر گونه تسهیل در امر تولید اعم از هزینه ها و موانع بروکراتیک که دولت و مجلس بتوانند پیش ببرند، حتماً می تواند مفید باشد و به نفع کشور است.

افقه گفت: مالیات یکی از ابزارهایی است که می توانیم از آن در راستای سوق دادن سرمایه های راکد به سمت بخش های مولد استفاده کنیم. البته نیاز است دولت به آماده سازی بستر تولید بپردازد. به نحوی که سرمایه ها به این بخش جذب شوند و تولید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نیاز است در کنار اعمال مالیات بر سرمایه های راکد به انجام اقداماتی در راستای برداشتن موانع تولید مبادرت کنیم. در غیر این صورت، صاحبان سرمایه به فکر راه چاره ای برای دور زدن قانون خواهند بود و سرمایه هایشان را به بخش های دیگری خواهند برد.

استاد اقتصاد دانشگاه اهواز خاطرنشان کرد: کاهش مالیات بخش تولید و در نظر گرفتن مشوق ها برای سرمایه گذاری های خرد مردمی که در لایحه مطرح شده است، می تواند عاملی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد. نیاز است که دولت به مدیریت متغیرهای غیراقتصادی نیز بپردازد. کنترل این مسائل می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

افقه گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و پیشنهادات مطرح شده در آن مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید، در نظر گرفتن معافیت های هدفمند، اعمال مشوق برای سرمایه های خرد مردمی و... را در جهت تحقق جذب مشارکت مردم به سمت تولید مهم ارزیابی می کنم. تصویب هر چه سریع تر لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند به نفع کشور باشد. مجلس نباید خود را معطل لوایح بیهوده کند. باید در مورد لوایحی که برای اقتصاد کشور بسیار ضرروی هستند، به جمع بندی برسد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی، مالیات های بالای تولید، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده است. دولت با هدف ایجاد جذابیت برای بخش تولید و از جذابیت انداختن رکود سرمایه، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را روانه مجلس کرده است. در این لایحه، تمرکز اصلی بر اصلاح قوانین مالیاتی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری مولد است.

به زعم کارشناسان، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان لایحه ای بسیار مهم و حیاتی برای حمایت از بخش تولید و افزایش مشارکت عمومی در اقتصاد باید سریعاً به تصویب مجلس برسد. تصویب سریع این لایحه مهم در مجلس به منظور بهره برداری از مزایای این اصلاحات مالیاتی و تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی بسیار ضروری است.

به ویژه کارشناسان تأکید دارند که این لایحه در راستای مدیریت سرمایه های خرد بسیار اثرگذار خواهد بود. زیرا مشوق های در نظر گرفته شده برای سرمایه های خرد مردمی، انگیزه ای برای آنان به منظور مشارکت در اقتصاد به وجود می آورد.

یکی از جنبه‌های اساسی حمایت از تولید از طریق مشارکت مردم، حمایت مالیاتی هدفمند از بخش تولیدی است. با کاهش فشار مالیاتی بر فعالیت‌های تولیدی، دولت‌ می‌تواند فضای مساعدی را برای رونق کسب و کار و گسترش فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • مشارکت مردم در اقتصاد مستلزم ثبات قوانین و خروج دولت از تصدی‌گری‌ها