Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره پاره شدن پرده گوش وزنه بردار دسته 109 کیلوگرم ایران در جریان مسابقات جهانی گفت: قصدم آسیب زدن به محمدرضا براری نبود، فقط می خواستم به او شوک وارد کنم.

«محمدحسین برخواه» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برخواه اظهار داشت: در حرکت دوضرب که براری وزنه 215 کیلوگرم را از دست داد، بین حرکت اول و دوم فاصله افتاد و زمان کوتاهی برای آماده کردن او داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایین سن مسابقات، صندلی هایی گذاشته بودند که براری روی آن نشسته بود. گاهی پیش می آید که مربی حس می کند، ورزشکار به شوک نیاز دارد تا هوشیارتر شود. به همین دلیل ضربه ای به صورت براری زدم که به قصد آسیب رساندن به او نبود و از همین جا از او عذرخواهی می کنم و امیدوارم که مساله حادی نباشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وزنه بردارانی همچون سعید علی‌حسینی، کیانوش رستمی، سعید محمدپور، کیا قدمی و سید ایوب موسوی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند؟ افزود: مسابقات مهمی در سال آینده پیش رو داریم و دعوت ملی پوشان بستگی به شرایط آنان دارد.
برخواه اظهار داشت: برنامه ای که به فدراسیون داده بودم تا پایان پیکارهای جهانی سال 2018 در ترکمنستان بود و برای ادامه کار باید بررسی انجام دهیم و زمان شروع اردوها را اعلام کنیم.
وی بیان داشت: کلیات برنامه تیم ملی در سال آینده فنی، حضور در رقابت های قهرمانی آسیا اول اردیبهشت در چین است و بایستی تیم آماده و خوبی را مهیا سازیم تا با تیم قدرتمند چین رقابت کنیم. قبل از مسابقات قهرمانی آسیا نیز حدود 40 روز دیگر باید در تورنمنت قطر کاپ و در بهمن نیز در رقابت های بین المللی جام فجر که جزء مسابقات گزینشی بازی های المپیک 2020 است، حضور پیدا کنیم.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در پیکارهای قهرمانی جهان نیز گفت: عملکرد هر هشت ملی پوش کشورمان خوب و رضایت بخش بود و نهایت تلاش خودشان را داشتند. خدا را شکر که نتایج خوبی کسب کردیم و امیدوارم که علاقمندان از این نتایج راضی باشند.
برخواه بیان داشت: همه نفرات در حد انتظار ظاهر شدند، اما چهره شاخص تیم ملی در این مسابقات «رضا بیرالوند» بود که مدال طلای دو ضرب و برنز یک ضرب دسته 102 کیلوگرم را کسب کرد. وزن اصلی بیرالوند 97 و 98 کیلوگرم است و در دسته 96 کیلوگرم باید وزنه می زد اما شرایط مسابقات به گونه ای بود که تصمیم گرفتیم از او در دسته 102 کیلوگرم استفاده کنیم. رکوردهایی که او در دسته 102 کیلوگرم به ثبت رساند در مقایسه با دسته 96 کیلوگرم ارزنده است و امیدواریم که در مسابقات سال آینده بتواند در مجموع روی سکوی قهرمانی گیرد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری یادآور شد: علی داودی در دسته فوق سنگین نیز نشان داد، آینده درخشانی دارد و به طور حتم او در مسابقات جهانی سال آینده، یکی از مدال های جهانی را کسب خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا ملی پوشان به غیر از سهراب مرادی و رضا بیرالوند نتوانستند بیشتر از رکورد ورودی که در مسابقات جهانی تعیین شده بود برسند، تصریح کرد: همه ملی پوشان به رکورد ورودی که برایشان مشخص شده بود نزدیک بودند. برای مثال علی هاشمی که موفق به کسب مدال طلای مجموع دسته 102 کیلوگرم شد نسبت به رکورد ورودی چهار کیلوگرم کمتر زد و تقریبا در همان شرایط بود و فاصله زیادی با رکورد ورودی نداشت. برای براخی نفرات نیز رکورد ورودی به گونه ای در نظر گرفته شده بود که این شانس را داشته باشند تا در گروه A وزن خود به روی تخته بروند.
وی در خصوص جوانگرایی و تغییر نسل در بیشتر تیم های مدعی جهان گفت: چین به همراه خود در این مسابقات وزنه بردار 35 ساله آورده بود. بعد از چین به عنوان یکی از قدرت های وزنه برداری جهان، مهمترین حریف ما در مسابقات آتی، بلاروس است که با جمع کردن تیمی قدرتمند، نایب قهرمان جهان شد.
تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان که با هشت وزنه بردار در رقابت های قهرمانی جهان شرکت کرده بود سه مدال طلا توسط سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم، یک طلا و یک برنز توسط رضا بیرالوند در دسته 102 کیلوگرم و یک طلا، یک نقره و یک برنز نیز توسط علی هاشمی در دسته 102 کیلوگرم کسب کرد و با 448 امتیاز بعد از چین و بلاروس در جایگاه سوم جهان قرار گرفت.
ورزشی**1067**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزنه برداري برخواه جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند

در ادامه مسابقات بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، سه نماینده دیگر ایران نیز با شکست از دور مسابقات کنار رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا، امروز(پنجشنبه - 13 اردیبهشت ماه) با برگزاری رقابت‌های رده سنی امیدادامه یافت و سه نماینده ایران در تدوام نتایج ضعیف در این مسابقات از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این جان‌ پائول از فیلیپین را شکست داده با شکست مقابل گانبولد از مغلوستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.  امیرحسین پیشرو در وزن 63.5کیلوگرم که در دور نخست نماینده سریلانکا را شکست داده بود، مقابل بوکسور ازبکستان شکست خورد و حذف شد.

عیسی فردین در وزن 71 کیلوگرم که در دور نخست کرار‌ اسماعیل از عراق را شکست داده بود، مقابل آکالیکوف از قزاقستان مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

فردا (جمعه - 14 اردیهشت ) رقابت‌های رده سنی جوانان برگزار خواهد شد و  در وزن 54 کیلوگرم مهدی سلطانی با  آمانتور ژومایف از قرقیزستان، در وزن 86 کیلوگرم امیررضا ملک‌خطابی با اسرویلوف از ازبکستان و در وزن 92+ کیلوگرم امیر اسماعیلی با راتهیل از هند مبارزه خواهند کرد.

روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری