Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:58:05 GMT

بارش برف در گردنه های کوهستانی زنجان جریان دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۴۷۹

بارش برف در گردنه های کوهستانی زنجان جریان دارد

زنجان – ایرنا – رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر بارش برف در گردنه های سخت گذر این استان جریان دارد و تردد در جاده های کوهستانی نیز نیازمند همراه داشتن زنجیرچرخ است.

محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون برف همراه با مه موجب لغزندگی جاده های زنجان – طارم، دندی – تخت سلیمان و زنجان – تهم – چورزق شده که رانندگان عبوری از این مسیرهای ارتباطی باید زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، بارش باران نیز سطح آزاد راه زنجان – قزوین، جاده ترانزیت زنجان – خرمدره – ابهر و زنجان – بیجار را لغزنده کرده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: رانندگان عبوری از این مسیرها نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم.
محمدی با بیان اینکه احتمال بارش باران در سایر جاده های استان وجود دارد، متذکر شد: رانندگان عبوری از مسیرهای بیان شده باید خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی، گرمایشی، چراغ های مه شکن و زنجیرچرخ مجهز کنند.
وی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان احتمال بارش باران در سایر جاده های اصلی و فرعی تا ساعت های آینده وجود دارد و بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این استان 30 گردنه کوهستانی و سخت گذر دارد که 50 اکیپ راهداری به طور 24 ساعته در این مراکز فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.
محمدی ادامه داد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري و حمل و نقل جاده اي بارش برف لغزندگي جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق رانندگان قانونمند در کرمان

پلیس‌راه شمال استان کرمان با اهدای شاخه گل از تعدادی از رانندگان قانونمند در جاده‌های استان تقدیر کرد تا با تشویق رانندگان از وقوع حتی یک حادثه پیشگیری کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار اعلام شده تعداد زیادی از هموطنان ما در تصادفات رانندگی تعطیلات نوروزی جان خود را از دست دادند و عده خیلی بیشتری مصدوم شدند، به طوری که آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی ایام نوروزی آنقدر نگران کننده است که گویا مردم برای مرگ در جاده‌های کشور مسابقه گذاشته‌اند.

مقام معظم رهبری بر کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید داشتند و این نشان از جایگاه و اهمیت این موضوع دارد و در این راستا پلیس‌راه استان کرمان تلاش کرده با حضور شبانه روزی و بی‌وقفه در محورهای استان و اجرای طرح‌های نوروزی گام‌های مفید و موثری در کاهش تصادفات بردارند.

پلیس‌راه شمال استان کرمان بیشترین عامل تصادفات را عامل انسانی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان عنوان کرده است و در این را س تا در کنار اقدامات سلبی و ایجابی، با اهدای شاخه گل از تعدادی از رانندگان قانونمند در جاده‌های استان کرمان تقدیر کرد تا با تشویق رانندگان از وقوع حتی یک حادثه پیشگیری کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته و غبار آلود است
  • توفان، باران و مه جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر