Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه انجام صحیح فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش‌های تخصصی است، گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی استان با تکریم مراجعه‌کنندگان باید آغازکننده اصولی این فریضه بزرگ الهی باشند. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در نشست شورای معاونان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون وظایفی برای این ستاد مشخص کرده که در این راستا شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان و شهرک پردیسان تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 10 منطقه مختلف در استان قم برای راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی‌شده است، افزود: با مسئولان این مناطق جلساتی برگزارشده و در این راستا شوراهایی در بخش‌های قنوات و سلفچگان نیز به‌زودی تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: از کارهای موفق ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تقویت هسته‌های این فریضه مهم الهی در میدان آستانه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بوده که نتایج مثبت زیادی به بار آورده است.

آشتیانی با اشاره به فعالیت‌های شورای تخصصی اصناف قم درزمینهٔ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: جلسات شورای تخصصی اصناف استان به‌صورت ماهانه و مستمر برای احیای این فریضه بزرگ الهی برگزارشده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مشترک و مختلف با همکاری و مشارکت پلیس امنیت اخلاقی در سطح اماکن و اصناف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مهم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در ماه‌های پیش رو است، فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مراکز مهم گردشگری، تجاری و در بین بانک‌های استان باقدرت مناسبی در حال اجرا است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ظرفیت‌ها و بسترهای آماده حوزه‌های علمیه برای احیای این فریضه الهی را مورد توجه قرار داد و  خاطرنشان کرد: برای ترویج و احیای فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت‌های مهم حوزه‌های علمیه به‌درستی استفاده شود.

آشتیانی بیان کرد: حقیقت این بوده که فراگیری اصولی امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است، برپایی غرفه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در قرارگاه مردمی اربعین قم و استقبال قابل‌توجه زائران از آن از نکات برجسته انجام منطقی و اصولی این فریضه اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: برای این‌که این فریضه الهی به‌درستی در سطح جامعه تبیین شود باید کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف مقدماتی و تخصصی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شود، از ظرفیت رسانه باید برای فرهنگ‌سازی بیشتر این فریضه الهی استفاده شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر آغاز عملی فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح ادارات استان ابراز کرد: در ادارات استان باید تکریم ارباب‌رجوع به نحو احسن اجرایی شود، اگر مراجعه‌کنندگان به ادارات استان با برخوردهای تکریم منشانه مواجهه شوند علاقه و اعتمادشان به کشور و نظام بیشتر می‌شود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله حجاب است، باید وضعیت حجاب شهروندان قمی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به وضع حاضر پیدا کند، باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق پیدا کند که انجام امربه‌معروف و نهی از منکر به یک وظیفه و گفتمان همگانی تبدیل شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل شیلات اردبیل اظهار کرد: علیرغم اینکه مراحل جذب رشته های جدید سخت تر شده است اما تمام سعی خود را می کنیم تا این رشته را نیز به لیست رشته های تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با جذب رشته های تخصصی از قبیل پرورش زنبور عسل موافقت های لازم انجام شده وبه منظور درخشش استان اردبیل در حوزه شیلات و در راستای توسعه استان اقدامات جذب این رشته تحصیلی برای این دانشگاه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همکاران توانمندی در حوزه دانش بنیان و پژوهش در عرصه بین‌المللی داریم و در زمینه پرورش جلبک و زالو می توانیم از قابلیت اساتید و از ظرفیت آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی استفاده کنیم.

چمنی با بیان اینکه با همکاری مجموعه شیلات استان می توان گام های موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برداشت، تصریح کرد: دغدغه اصلی دانشگاه محقق اردبیلی تعامل با دستگاه های اجرایی است که امیدواریم در آینده شاهد تعامل و همفکری بیشتر دانشگاهیان با مدیران دستگاه های اجرایی باشیم.

وی بیان کرد: این ارتباط هرچه قوی تر باشد به نفع دانشگاه و دستگاه های اجرایی بوده و زمینه های پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.

چمنی تاکید کرد: ظرفیت و توانمندی های دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در زمینه های کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و علوم دامی می توان با اداره کل شیلات همکاری کنیم.

کد خبر 6098270

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور