Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@06:55:14 GMT

راز دفترچه خاطرات «فاطمی» پیچیده‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۶۳۳

راز دفترچه خاطرات «فاطمی» پیچیده‌تر شد

ادعای یاران احمدی‌نژاد تکذیب شد. پرس‌و‌جوی شرق حاکی از این است که در سازمان اسناد انقلاب اسلامی هیچ‌کس اطلاعی از دفترچه خاطرات حسین فاطمی ندارد.   به گزارش شرق، فشار‌های رسانه‌ای درباره سرنوشت دفترچه خاطرات منسوب به دکتر حسین فاطمی که پریوش سطوتی همسر او گفته بود به محمود احمدی‌نژاد داده است، بالاخره یاران رئیس سابق دولت را وادار به واکنش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحرگاه دوشنبه کانال تلگرامی دولت بهار در خبری مدعی شد که این دفترچه در همان زمان اهدا، به مرکز اسناد انقلاب اسلامی تحویل داده شده است.   اما روابط عمومی سازمان اسناد انقلاب اسلامی گفت: کسی در این سازمان چنین خبری را تأیید نکرده است. محمود احمدی‌نژاد اخیرا به مناسبت سالگرد اعدام دکتر حسین فاطمی یادداشتی در کانال تلگرامی دولت بهار منتشر کرده است. او و دو یار بهاری‌اش، حمیدرضا بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، فروردین سال گذشته هم بر مزار فاطمی رفته بودند که به مناسبت سالگرد اعدام، دوباره ویدئوی آن را در همان کانال بازنشر کردند.   اما در این میان یک سؤال بی‌پاسخ وجود داشت و آن این بود که احمدی‌نژاد با دفترچه خاطرات حسین فاطمی که پریوش سطوتی مدعی شده بود به او داده چه کرده است؟ همسر دکتر فاطمی همان زمان دیدار با احمدی‌نژاد مدعی شده بود که دفترچه‌ای حاوی خاطرات دکتر فاطمی را به احمدی‌نژاد داده است.   احمدی‌نژاد هم با تشکر از هدیه کتابچه خاطرات دکتر فاطمی که مربوط به ماه‌های قبل از اعدام او در زندان بوده است، گفته بود: «این خاطرات و یادداشت‌ها سند ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ایران است که در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت».   سطوتی درباره دفترچه‌ای که به احمدی‌نژاد داده به گفته بود: «این دفترچه خاطرات که خاطرات روز‌های زندان بود، بعد‌ها توسط پرستاری به دست من رسید که به آقای احمدی‌نژاد دادم. این دفترچه همراه من در لندن بود؛ اگر من آقای احمدی‌نژاد را نمی‌دیدم، امکان داشت این دفترچه همچنان در صندوقچه من باقی بماند و من به خاطر لطف ایشان، این دفترچه را به ایشان دادم که به محض اهدای آن بسیاری از افراد من را مورد انتقاد قرار دادند که ما حاضر به خرید این دفترچه بودیم؛ در‌حالی‌که من هیچ وقت کار خرید و فروشی نکردم».   همسر دکتر فاطمی گفته بود: این دفترچه به عنوان اسناد تاریخی، یادداشت‌های منتشرنشده‌ای بود که با حضور رئیس‌جمهور در منزلم، خواستم آن را به ایشان هدیه بدهم. مدیر نشر سفید که به انتشار آثار تاریخ معاصر می‌پردازد، گفت: با پیگیری‌های انجام‌گرفته در تلاش بودیم تا این یادداشت‌ها منتشر شود، اما هنوز با موافقت روبه‌رو نشده است. سطوتی در‌این‌باره گفته است: یادداشت‌ها اسناد تاریخی پنهان‌مانده ارزشمندی است که در آینده در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت».

منبع: فرارو

کلیدواژه: دکتر حسین فاطمی پریوش سطوتی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش به ادبیات احمدی‌نژاد درباره اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، که در دوران ۸ سال سکانداری خود در پاستور اظهاراتی تند درباره اسرائیل بیان می‌کرد، در واکنش به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل گفته: «هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند. و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»

این اظهارات با واکنش‌هایی همراه شد، چنانچه عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «به یکی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد پیام دادم که این چه وضعی است و چرا ایشان موضع‌گیری نکرده است، او گفت که آقای احمدی‌نژاد دو سالی است که سکوت کردند. در پاسخ گفتم که چطور ایشان در برخی از موارد مانند فوت آن هنرپیشه هم‌جنس باز در سکوت پیام می‌دهد؟ این برای ما قابل درک نیست. با این حال او برای آنکه طرفداران خودش را اقناع کند، در عیددیدنی به صورت کلی و مبهم حرف زده است.»

در سیاست رسمی ایران، اسرائیل کشور شناخته نمی شود

محمدعلی پورمختار، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اظهارات احمدی‌نژاد گفت: «چیزی که از قول ایشان نقل شده بود، آقای احمدی‌نژاد گفته بود که هر کشوری که به کشور دیگر تجاوز بکند، حق پاسخگویی دارد و بدون اسم آوردن از اسرائیل چنین اظهاراتی را بیان کرده است، اگر منظور سوال کننده، این بود که نظر ایشان درباره حمله اسرائیل چیست و اگر تلقی ایشان از کشور اسرائیل است، تلقی درستی نیست. ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و یک رژیم اشغالگر است. در سیاست‌های رسمی ایران اسرائیل کشور شناخته نمی‌شود.»

وی گفت: «از این جهت، این نوع گفتار برخلاف سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب است و موجب سوءاستفاده خواهد شد. همچنین از ایشان انتقاداتی درباره نام بردن از اسرائیل به عنوان یک کشور شده بود یا چرا حملات تروریستی اسرائیل را به ساختمان کنسولگری را محکوم نکرد.»

سکوت احمدی نژاد به خودش ارتباط دارد اما...

این نماینده پیشین مجلس گفت: «علت سکوت او به خودش ارتباط دارد، اما با توجه به اینکه ایشان 8 رئیس جمهور بوده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، توقع جامعه دینی و انقلابی از او این است که رد این قضایا عکس العمل نشان بدهد و به عنوان یک نیروی انقلابی که اسرائیل را از طرق هولوکاست به چالش کشید، انتقاد کند و به اقدامات غیرقانونی این رژیم سکوت نکند.»

پورمختار درباره تغییرات دیدگاه احمدی‌نژاد در گذر زمان، گفت: این که بگوییم ایشان تعمدانه این سخن را بیان کرده است، قضاوت قرین و درستی و نیست زیرا نیت او را نمی‌دانیم، صحبت‌های خواص مورد توجه همه است و باید با دقت عمل بیشتری و ملاحظات واقعیات این اظهارات عنوان شود. اینکه دیدگاه ایشان چیست را باید حمل بر صحت کنیم، ایشان به طور کلی بیان کرده جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی داشته و از این حملات دفاع کرده است.

وی گفت: بنابراین باید نیمه پر لیوان را مشاهده کنیم. اگر یک ماده‌ای از منشور سازمان ملل را اشاره کرده است، ممکن است از سر کم توجهی و بدون العطاف به مسائل بوده باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش به ادبیات احمدی‌نژاد درباره اسرائیل
  • معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • واکنش احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر
  • (تصاویر) احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت حمید بهبهانی