Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@11:58:55 GMT

برپایی کمپینگ‌ به جای چادر در پارک‌های استان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۷۴۱

به گزارش‌ ایلنا از لرستان، گودرز امیری در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی که با موضوع بررسی و مسائل هتل‌داری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه گردشگری بزرگترین ظرفیت استان‌محسوب می‌شود، بنابر این برای ارتقای کیفیت خدمات‌دهی، نوسازی و بازسازی تجهیزات هتل‌ها به عنوان پایگاه‌های اصلی اسکان مسافران باید ضوابط دیگری همچون آموزش کاربردی کارکنان و مهمان‌داران اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌تاکید کرد: آموزش مهمان‌داری و هتل‌ها در راستای بالابردن کیفیت خدمات و جلب رضایت گردشگران ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه در شهرهایی که هتل نداریم صدور مجوز خانه مسافر ضروری است، گفت: خانه‌های مسافر در روستاها و شهرها باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

وی خانه مسافر را واحدهای اقامتی با مالکیت خصوصی عنوان کرد که مالکان آنها مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذ می‌کنند تا بتوانند واحد مسکونی خود را به صورت اجاره‌ای با قیمت مشخص در اختیار میهمانان و مسافران شهر خود قرار دهند.

امیری تصریح کرد: در شهرهایی که هتل دارند صدور مجوز خانه مسافر الزامی نیست.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر ممنوعیت برپایی چادرهای مسافرتی در پارک‌ها توسط شهرداری‌ها در تمام ایام سال تاکید کرد و گفت: برپایی کمپینگ‌ به دلیل فراهم کردن زیرساخت‌های اقامتی و خدمات رفاهی و همچنین ایجاد امنیت به مراتب بهتر از چادرهای مسافرتی در پارک‌ها‌ست.

وی در ادامه افزود: شهرداری‌ها، هلال احمر و همچنین بخش خصوصی می‌توانند با گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به ایجاد کمپینگ مسافرتی اقدام کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل