Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه صبح امروز (۲۲ آبان ماه) در هفتمین روز از اعتراض صنفی خود برای پیگیری معوقات مزدی و نامشخص بودن وضعیت کارخانه در مقابل ساختمان فرمانداری شوش اعتراض صنفی برگزار کردند.

تعدادی از این کارگران در تماس با خبرنگار ما گفتند: در حال حاضر دست‌کم حدود ۳۰۰ نفر هستیم که به نمایندگی ازسوی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کارگر شاغل در مجتمع نیشکر هفت تپه امروز (سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه) مقابل ساختمان فرمانداری شوش جمع شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با احتساب آبان ماه؛ ۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند. بخش دیگری از اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که در ارتباط با تخلف برخی اعضای هیات مدیره و سهامداران مجتمع بوجود آمده است.

این کارگران که احتمال می‌دهند در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ دستمزد آنها در ماه‌های آتی و نیز پرداخت عیدی و پاداش پایان سال‌شان به سرنوشت مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ دچار شود.

آنها افزودند: مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از بهمن ماه سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده و اخیرا اخباری از منابع رسمی و غیررسمی در ارتباط با تخلفات برخی اعضای هیات مدیره و سهامداران مجتمع در مراجع قضایی رسانه‌ای شده است.

شرکت‌کنندگان در این اعتراض صنفی پیرامون دلیل دیگر مراجعه خود به فرمانداری شوش گفتند: از مسئولان فرمانداری می‌خواهیم به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه کارگران آن برای همیشه رسیدگی کنند.

به گفته آنان؛ بعد از گذشت دو سال از زمان واگذاری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به بخش خصوصی، هنوز وضعیت این مجتمع و کارگران شاغل در آن به درستی مشخص نیست و مطالبات مزدی کارگران با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

این کارگران در عین حال گفتند: در حال حاضر فصل بهره‌برداری از شکر است اما فعالیت کارخانه شکر به دلیل انجام تعمیرات متوقف شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران خوزستان کارگران هفت تپه فرمانداری شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

منبع: روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری