Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در نشست خبری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان گیلان بوده و به فرهنگ مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه استانی کتاب در سال ١٣٧١ به میزبانی استان گیلان برگزار شد، تصریح کرد: امسال سیصدوهفتادمین نمایشگاه استانی کتاب در گیلان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، از حضور بیش از ٤٠٠ ناشر استانی و کشوری در ٢٠٠ غرفه نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ٣٥ ناشر گیلانی هستند.

فاضلی، کتاب را یک ماده فرهنگی دانست که جامعه به آن نیازمند است و یادآور شد: بوی کاغذ و کتاب هرگز از رونق نمی افتد و باید این یار مهربان را در کنار خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اثرگذاری مشکلات کاغذ بر عرصه نشر کتاب و مطبوعات، عنوان کرد: از رسانه ها می خواهیم در راستای فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند تا کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود. البته کتب الکترونیکی منافاتی با ترویج فرهنگ مطالعه ندارد.

این مقام مسئول، از ارائه تخفیف ٣٠ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سهم ٢٠ درصدی با ارائه بن تخفیف در غرفه بانک شهر فعال در نمایشگاه را دارد و مابقی آن توسط ناشران ارائه می شود لذا از ناشران می خواهیم به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تخفیف را افزایش دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ساعت ١٠ صبح روز شنبه ٢٦ آبان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این مراسم از سه ناشر، یک مولف خردسال و یک خبرنگار فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل می شود.

وی، نمایشگاه کتاب را فرصت خوبی برای ارائه اقدامات فرهنگی و هنری نهادها و دستگاه‌ها دانست و یادآور شد: مراسم رونمایی از کتاب و بزرگداشت چهره های فرهنگی از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب است.

فاضلی، با بیان اینکه اقتصاد نشر با خرید کتاب می چرخد، خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی و کتابخوان گیلان منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب هستند و لذا با هماهنگی های انجام شده ١١٠ ناشر مطرح کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ٢٦ آبان لغایت یکم آذرماه ١٣٩٧ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان (سالن فرش گیلان) واقع در کیلومتر ٥ جاده رشت به تهران برگزار می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان جامعه فرهنگ سازی فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟

علی‌رضا نادعلی، عضو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت عدم انتخاب شهر آفتاب به عنوان محل برگزاري نمايشگاه کتاب تهران گفت: به دليل میزان مساحتی که نمایشگاه کتاب تهران نیاز داشت، مجبور هستیم این دوره را نیز در مصلی برگزار کنیم و مجموعه شهرآفتاب آن میزان مساحت را که مورد نیاز نمایشگاه کتاب بود، نتوانست تامین کند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از همه نهاد‌های همکار در برپایی نمایشگاه برای هماهنگی‌های حداکثری با همدیگر، اشاره کرد: موضوع نمایشگاه یک موضوع ملی است. به همین دلیل کمیته‌های نهاد‌های همکار و مشارکت کننده در نمایشگاه کتاب هرچه زودتر تشکیل بشود.

نادعلی ادامه داد: همه دستگاه‌ها نقایص و آسیب‌های کار‌های خودشان را بررسی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود. همگی ما باید تردد روان و راحتی مردم را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم. از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار تقاضا دارم تا از مصلی امام خمینی (ره) بازدید حضوری داشته باشند تا جلسه بعدی برای تقسیم کار برگزار شود.  

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد