Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه روسیه قصد ندارد توافق با ترکیه از بین برود، تصریح کرد که دمشق بر موضوع تماس با مناطق نزدیک به لاذقیه، حماه و حلب تمرکز کرده است.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که طرف تُرک وظایف خود را در خصوص اجرای توافق سوچی انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۲۵ شهریور در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب میان نیرو‌های ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد.

طرفین سپس متن توافق ۱۰ بندی سوچی را منتشر کردند و قرار بود ترکیه به عنوان یکی از طرف‌های ضامن به تعهدات خود در خصوص بیرون راندن گروه‌های تروریستی از منطقه عاری از سلاح عمل کند.

حیدر در کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی در پارلمان سوریه گفت که «با وجود به تعویق افتادن عملیات نظامی، فرآیند سیاسی در ادلب در حال حاضر به صورت کامل متوقف شده است؛ زیرا طرف تُرک به وظایف خود درباره توافق سوچی عمل نمی‌کند».

روزنامه الوطن سوریه به نقل از وزیر آشتی ملی این کشور گزارش داد که روسیه نیز قصد ندارد توافق با ترکیه از بین برود و به همین دلیل توجیهاتی می‌آورد «به امید اینکه [ترکیه]توافق را اجرا کند».

وی با تأکید بر اینکه اصل مسلم نزد روسیه بازگشت ادلب به حاکمیت سوریه است، اعلام کرد که مسکو بر سر این موضوع پافشاری می‌کند.

حیدر ادامه داد: «با توجه به این وضعیت، وزارت [آشتی ملی]بر سر موضوع تماس با مناطق نزدیک به لاذقیه، حماه و حلب تمرکز کرده است تا بتواند با ساکنان آن ارتباط برقرار کند».

این مسئول سوری با اشاره به اینکه چنین تماس‌هایی «می‌تواند در آینده مفید باشد و آنان را تشویق کند که دولت وارد این استان شود»، تصریح کرد که در عین حال تبلیغات منفی بسیاری علیه دولت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه «امروز نمی‌توان درباره مصالحه یا حل و فصل در ادلب سخن گفت»، خاطر نشان کرد که وضعیت این استان ناپایدار و متزلزل است.

در حال حاضر استان ادلب در اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد و قرار بود بر اساس توافق سوچی، گروه‌های تروریستی منطقه عاری از سلاح را ترک کنند، که عملا چنین اتفاقی رخ نداد و تروریست‌ها از همین منطقه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهند.

افزون بر این مسئله، چندی پیش عناصر گروه‌های ترویستی «هیئة تحریر الشام و الحزب الترکستانی» چهار کپسول حاوی گاز کلر را از اطراف بیمارستان «جسر الشغور» واقع در استان ادلب خارج کرده و به شهرک‌های «الزیاره و المنصوره» واقع در منطقه «سهل الغرب» (شمال غرب استان حماه) انتقال دادند که شواهد حاکی از آن بود که تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی در منطقه‌ای آماده می‌شوند که در حوزه منطقه عاری از سلاح قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوریه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود.

وی گفت: هدف من از سفر این بود که مذاکرات جدی با ایران داشته باشم و بتوانیم چند پیشنهاد ملموس را بررسی کنیم که حوزه‌های مختلف بیانیه مشترک را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آژانس با بیان اینکه مذاکرات با ایران همچنان ادامه دارد ادعا کرد که پیشنهادهای مطرح شده درباره نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ «ملموس» است و «ما در این زمینه با ایران در تعامل هستیم و اینکه چه اقدامی را می‌توان زودتر تعریف کرد»

گروسی وارد جزئیات مدالیته‌های پیشنهادی نشد و به خبرنگاران گفت: این‌ها مسائل خاص و حساسی هستند و من به طور کلی به‌ آن‌ها اشاره می‌کنم. از طرفی تا زمانی که ایران (مدالیته‌ها را) نپذیرد، به‌ویژه اینکه برخی اقدامات داوطلبانه هستند، پرداختن من به این مسائل مناسب نیست.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلژیک: کشورهای اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند
  • نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • نتانیاهو در آستانه خودکشی سیاسی است
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران