Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: امسال ۶۰۰۰ حسینه و بقاع متبرکه در دهه پایانی ماه صفر توسط خیرین و موقوفات تأمین شده است که در اختیار زائران قرار گرفت. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبر گزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام محمد احمد زاده ‌در همایش تجلیل از یاوران وقف در محل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی اظهار داشت: خدمت به بقاع متبرکه خدمت به سوره متبرکه کوثر است و با این کار نام خودشان را به برکت خدمتگزاری اصحاب وقف به این سنت حسنه جاودان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: 6000حسینه، مسجد و اماکن مذهبی و بیش از 90 درصد مراکز درمانی وقف امور خیریه هستند و در ایام دهه پایانی ماه صفر 45 درصد زائران در حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در مسیر اسکان داده شده است و 65 ایستگاه توسط مردم، خیرین و موقوفات تأمین شده است.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: 304 بقعه متبرکه استان با همت خادمین و هیت امنا و به پشتوانه نذورات مردم وفعالیت‌هایی مثل آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، ایام فاطمیه، سوگواری یاس نبوی، بصیرت عاشورایی در محرم و صفر امسال و ویژه برنامه‌هایی در موکب‌ها در کربلا از جمله فعالیت‌ها است.

وی افزود:درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی به بیش از 15000نفر خدمات رایگان ارائه کرده است که این خدمات از محل موقوفه تأمین شده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امر الله حسنی نیا معاون حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: وقف یکی از مصداق‌های کار خیر است. آنچه ارزشمند است سیره عملی نبی مکرم اسلام است که وقف می‌کردند. امروزه در نظام جمهوری اسلامی ایران  و خیلی از کشور‌ها بخش اعظمی از مشکلاتی که وجود دارد بوسیله افراد واقف و بنیاد خیر خواهانه رفع می شود.

حجت الاسلام حسنی نیا با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرمایند:(تبلیغ در خصوص وقف باید اجرا شود) گفت: هر کس هر مقدار می‌تواند وقف کند. نیروی انسانی لازم داریم که این تکلیف را ترویج دهیم. سازمان اوقاف نیز در تلاش است در کنار تشکل‌های مردمی و دولت یک نقش را ایفا کند و این نقش این است که همه مردم در ترویج و شناسایی وقف قدم بردارند.

معاون حقوقی وثبتی اداره اوقاف وامور خیریه کشور افزود: دو گروه به وقف ضربه می‌زنند، گروه اول کسانی بودند که طمع داشتند که موقوفه خواران هستند به طوری که ضربه‌ای به اعتماد و اعتقادات مردم می‌زنند و امانت داری را خدشه‌دار می‌کنند که با وقف دیگری قابل جبران است. گروه دوم کسانی هستند که نه موقوفه خوارند و نه موقوفه احیا می‌کنند بلکه فقط انتقاد وسوال می‌کنند و مشکلاتی را بوجود می‌آورند که بیشتر از گروه اول به وقف ضربه می زنند.

در ادامه مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامور خیریه استان خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: این همایش برای تجلیل از130هزار نفر از اصحاب وقف وبقاع متبرکه وبرگزار شده است.

حجت الاسلام جمال ایزدی با اشاره از تجلیل 12 گروه گفت: یکی از این گروه‌ها مستاجرین موقوفات هستند که 120 هزار نفر هستند و 10هزارنفر در گرو ه‌های دیگر هستند که از همه آنها تجلیل به عمل آورده می‌شود.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها شامل واقفین، متولیان موقوفات غیر متصرفی، مستاجرین واقفین،انجمن‌های یاوران وقف، مشاورین وقف، اعضای هیت امنا و مدیران بقاع متبرکه، خادمین بقاع متبرکه، فعالان قرآنی بقاع متبرکه، مبلغین بقاع متبرکه،خیرین بقاع متبرکه،اصحاب رسانه و مسئولین همکاری کننده با نهاد وقف وبقاع متبرکه هستند که از آنها به عنوان گروه های 12 گانه یاد می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امروز ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود. همچنین ۷۰۰ دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش ۲۵ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اظهار داشت: مرکز افق با هدف مدیریت و جهت‌دهی به نیات اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: این مرکز در بستر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور جذب مساعدت‌های خیرین و توزیع آن و همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و ارائه خدمات به آنان با رعایت کرامت انسانی فعالیت می‌کند.

وی به طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید 500 بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: این بسته‌ها به ارزش 500 میلیون تومان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع می‌شود و هر بسته معیشتی شامل برنج، چای، قند، پنیر، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعداد 700 دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش 25 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 علی فاضلی‌فرد نیز در این مراسم اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، افضل همه ماه‌ها است و هم کرامت و هم فضیلت دارد. ماه مبارک رمضان از عنایات خداوند متعال به نوع بشر است و در این ماه می‌توانیم خودمان را به خدا نزدیک کنیم و در این ماه مهمانی خدا، تمام عنایات الهی به سمت بندگان سرازیر است و فضیلت‌های خاصی دارد و درهای رحمت الهی به روی ما گشوده شده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بحث دستگیری از مستمندان در این ماه توصیه شده است، افزود: توزیع بسته‌های غذایی و افطاری ساده همه با تاثیر از سیره اهل بیت (ع) انجام می‌شود و در این کار خیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیش قدم بوده است.

فاضلی‌فرد درباره شعار سال جدید بیان کرد: دهه نود کاری برای اقتصاد مردم انجام نشد و جبران این عقب ماندگی جز با جهش اتفاق نمی‌افتد و این شعار امسال بسیار هوشمندانه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: اگر مردم پای کار نیایند این شعار و جهش تولید محقق نخواهد شد و در دوران جنگ تحمیلی، دنیا علیه ایران بود و مردم پای کار آمدند و با حضور خود این معادله را به نفع نظام جمهوری اسلامی ختم به خیر کردند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه دشمن ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی را از مسیر جنگ اقتصادی هدف گرفته است گفت: مسیر اقتصادی تنها مسیری است که می‌تواند به ما آسیب  بزند و با حضور مردم این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • بهار با آرامش بهاری
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • نصف استان کرمان وقف است